شنا در محدوده سدها ،بندها و کانالهای آبیاری استان مرکزی ممنوع است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی گفت: همه ساله با آغاز فصل گرما به ویژه در روزهای پایانی هفته و روزهای تعطیل، برخی از شهروندان و روستاییان بدون توجه به علایم هشداردهنده و اطلاعیه های مکرر در دریاچه ها و مخازن سدها و کانال های آبیاری و زهکشی به شنا اقدام می کنند که این سهل انگاری و بی توجهی، خسارت های جانی و مالی به همراه می آورد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس عزت اله آمره ای افزود: با توجه به آغاز فصل گرما ، شنا در دریاچه پشت سدها ،‌ آب بندان ها ، کانال های آبیاری و نیز بندهای انحرافی این استان ، مطلقاً ممنوع است .

این ممنوعیت به علت حفاظت از جان شهروندان و روستاییان و جلوگیری از غرق شدن و مصدومیت آنان است .
وی تصریح کرد: متأسفانه بی توجهی تعدادی از شهروندان به هشدارهای جدی شرکت ‌آب منطقه ای مرکزی باعث شده که در گذشته اتفاقات ناگواری در تأسیسات آبی استان رخ دهد .

مهندس آمره ای با بیان اینکه تأسیسات و ابنیه آبی مانند دریاچه سدها مکان مناسبی برای شنا نیست ، افزود: شهروندان عزیز به ویژه افراد ساکن در حاشیه تاسیسات آبی برای حفظ سلامت خود و خانواده هایشان به تابلوهای هشدار دهنده که با هدف اطلاع رسانی از ممنوعیت شنا و نزدیک شدن به آنها درج شده است توجه بیشتری داشته باشند و از خانواده‌ها خواست در فصل تابستان بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و با برنامه ریزی مناسب ،‌ با فرزندان خود برای پرکردن اوقات فراغت همکاری نمایند .

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی خاطر نشان کرد: در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای مسئولیت آن متوجه خود اشخاص است و این شرکت در این خصوص مسئولیتی ندارد .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات