پر و مسلوب المنفعه کردن 14 حلقه چاه غیرمجاز و نصب 10 دستگاه کنتور...

رئیس اداره منابع آب شهرستان شازند از نصب 10 دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاههای کشاورزی دارای اضافه برداشت و پر و مسلوب المنفعه کردن 14 حلقه چاه غیرمجاز طی اردیبهشت ماه سال جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مرکزی، مهندس احمدرضا فدایی با اعلام این خبر افزود: با تلاش شبانه روزی پرسنل گشت و بازرسی و پرسنل اداره منابع آب شازند طی اردیبهشت ماه سال 99 تعداد هشت چاه فرم 5 و شش حلقه چاه غیرمجاز با مجموع آبدهی 134.5 لیتر در ثانیه پر و مسلوب المنفعه گردید.

مهندس فدایی ادامه داد: همچنین طی همین مدت تعداد 10 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای دارای اضافه برداشت نصب و راه اندازی شد.

وی گفت: بخش قابل توجهی از منابع آب زیرزمینی در بخش کشاورزی مصرف می شود که میزان زیادی از آن به دلیل استفاده از روش های سنتی آبیاری هدر می رود و یکی از راهکارهای قابل اجرا  مسدود کردن چاه های غیرمجاز است اما گاهی در چاه های مجاز نیز شاهد اضافه برداشت هستیم که برای جلوگیری از این امر نصب کنتورهای هوشمند راهکاری عملی به شمار می رود زیرا با نصب این سیستم ها می توان نظارت دقیقی بر میزان برداشت آب توسط کشاورزان داشت.

رئیس اداره منابع آب شهرستان شازند در پایان با اشاره به اینکه افزایش جمعیت، کشاورزی با بهره وری پایین و بسیاری از عوامل دیگر سبب شده تا امروزه مسئله آب بحرانی شود و چا‌ه‌های آب به عنوان بخشی از دخالت‌های اجباری انسان در طبیعت و بهره‌برداری از سفره‌های آب زیرزمینی در راستای تامین نیازهای آبی ایجاد شده‌اند، گفت: برای برون رفت از این مشکل و کنترل میزان برداشت آب از منابع زیر زمینی این اداره برنامه های مختلفی را اجرا و اکیپ های گشت و بازرسی به طور شبانه روزی دشت های شهرستان را بازرسی و کنترل می کنند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    منبع خبر

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی

    شرکت آب منطقه‌ای مرکزی یک شرکت می باشد

      نظرات