کاهش خسارات به زیرساخت های دشتستان با تکمیل بندهای کنترل سیلاب

طرح های کنترل سیلاب شبانکاره و بهسازی کانال های آبیاری سعدآباد از جمله طرح های در حال اجرا در شهرستان دشتستان می باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس علی محمدی در بازدید از طرح های کنترل سیلاب شبانکاره، این دو پروژه را اقداماتی مهم در راستای کاهش خسارات به زیرساخت های منطقه نامید.

وی خاطرنشان کرد: روند پیشرفت این پروژه ها مطلوب است و این شرکت آمادگی آن را دارد تا در صورت تامینِ به هنگام اعتبار، پروژه های مذکور را طبق برنامه زمانبندی به پایان برساند.

نماینده مجری طرح های کنترل سیلاب شبانکاره نیز اظهار کرد: بند های محور 10 و 14، دو پروژه از مجموع 18 سازه پیش بینی شده در مسیل های شبانکاره می باشد که با هدف کنترل سیلاب در حال ساخت است.

مهندس مهدی عوض زاده افزود: با تکمیل این بندها، سیلاب های فصلی که موجب بروز خسارت به اراضی کشاورزی و شبکه آبیاری شبانکاره می شود، مهار خواهد گردید.

وی خاطرنشان کرد: تغذیه سفره های آب زیرزمینی، کنترل رسوب و آبخیزداری نیز از دیگر اهداف این طرح می باشد.

نماینده مجری طرح های کنترل سیلاب شبانکاره اظهار کرد: بند محور 10 از نوع بتنی و حجم مخزن 300 هزار مترمکعب است.

عوض زاده اضافه کرد: خاکبرداری این بند با حجم 29 هزارمترمکعب به اتمام رسیده و هم اکنون پیشرفت فیزیکی 35 درصد دارد.

وی با اشاره به مشخصات فنی بند محور 14 گفت: این بند با ارتفاع 16 متر و حجم مخزن 200 هزار مترمکعب، از نوع سنگ و ملاتی است.

وی افزود: تا کنون 9هزار و 500 مترمکعب از حجم بدنه این بند اجرا شده است و پیشرفت فیزیکی کلی آن 85 درصد می باشد و در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در ادامه به بازدید از طرح 2400 هکتاری نخلستان و پروژه بهسازی کانال های آبیاری دالکی پرداخت.

نماینده مجری طرح 2400 هکتاری نخلستان اظهار کرد: این پروژه شامل یک ایستگاه پمپاژ و خط انتقالی به طول 5.4 کیلومتر می باشد.

مهندس مجید بحرانی خاطرنشان کرد: تا کنون کل 5400 متر خط لوله GRP این طرح اجرا شده و پیشرفت فیزیکی کلی این پروژه 85 درصد برآورد می شود.

وی افزود: همچنین ساخت ابنیه، تاسیسات مکانیکال و نصب و راه اندازی 5 دستگاه الکتروپمپ به عنوان قلب تپنده این پروژه از دیگر اقدامات انجام شده است.

بحرانی بیان کرد: در حال حاضر سوله ایستگاه در حال ساخت می باشد و در آخرین مرحله کارهای برقی از جمله تابلو و ترانس انجام خواهد شد.

نماینده مجری طرح 2400 هکتاری نخلستان گفت: افزایش راندمان انتقال، توزیع و کاربرد آب، کنترل توزیع آب و مدیریت بهره برداری بهینه و همچنین تثبیت اشتغال موجود و جلوگیری از مهاجرت اهالی منطقه از مهم ترین اهداف این طرح می باشد.

گفتنی است اعتبار مورد نیاز این پروژه 250 میلیارد ریال است و بیش از 2200 نفر از کشاورزان منطقه از آن بهرمند خواهند شد.

بحرانی با اشاره به طرح بهسازی کانال آبیاری شبکه دالکی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه های اجرایی در دشت دالکی، بهسازی کانال های آبیاری این منطقه است.

وی اظهار کرد: در این پروژه 5 کانال تحت پوشش شبکه دالکی به نام های نظرآقا، آل یوسفی، هلپه ای، کربلایی محمد قلی و آقایی مورد بهسازی قرار خواهند گرفت.

مهندس مجید بحرانی افزود: کل طول این پروژه بیش از 15 کیلومتر می باشد و پیشرفت فیزیکی آن 95 درصد است.

نماینده مجری طرح بهسازی کانال های شبکه آبیاری دالکی گفت: با تبدیل این کانال ها از سنتی به مدرن، راندمان آبیاری افزایش چشمگیری خواهد یافت و موجب توزیع عادلانه آب می شود.

بحرانی اعتبار مورد نیاز این پروژه را 300 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با فعالیت همزمان دو تیم از پیمانکاران بومی، این پروژه در سال جاری و پیش از برنامه زمانبندی به بهره برداری خواهد رسید.


لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر

    شركت آب منطقه‌ای بوشهر یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات