بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به 15 روستای خراسان جنوبی با حضور وزیر نیرو

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به 15 روستای خراسان جنوبی با حضور وزیر نیرو

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح این پروژه با بیان اینکه امروز پروژه آبرسانی به ۱۵ روستا به صورت نمادین در روستای درمیان افتتاح می شود، گفت: با افتتاح این پروژه ۱۰ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستاها، از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند می شوند.
اردکانیان به نقش بی بدیل برادران اهل سنت در مناطق مرزی کشور به ویژه استان خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: نقش مهم اهل سنت در مناطق مرزی در راستای تثبیت جمعیت، دلگرم نگه داشتن مردم و ارشاد مسئولین، بی‌بدیل است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در آیین بهره برداری از این پروژه با بیان اینکه یکی از اهداف مهم این شرکت تامین آب پایدار روستاهای استان است، اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته، پیش بینی می شود یک سوم از ظرفیت آبرسانی سیار روستاهای استان در سال جاری کاهش پیدا کند.
حسین امامی افزود: همچنین بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا دو سال آینده تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت استان از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شوند.
همچنین مولوی خالقی امام جمعه روستای درمیان نیز در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات انجام شده توسط مسئولین در مناطق روستایی و حضور وزیر در یک روستای دورافتاده اظهار کرد: سال گذشته ۴۰۰ خانوار ساکن در روستای درمیان با تانکر آبرسانی می شدند که با خدمات انجام شده امسال آب پایدار در روستا داریم.
لازم به ذکر است، این پروژه ها با حجم عملیاتی شامل حفر و تجهیز دو حلقه چاه عمیق، لوله گذاری خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۸۱ کیلومتر، احداث ۲۲۰۰ مترمکعب مخزن ذخیره و احداث ۱۲ باب ایستگاه پمپاژ به بهره برداری می رسد.
با بهره برداری از این پروژه روستاهای خوشینه علیا، زیراج، کلاته نو و عباس آباد شهرستان بیرجند، روستاهای درمیان، فورگ، اره فورگ و ذکری شهرستان درمیان، روستاهای دهو، آتشکده علیا و سفلی شهرستان بشرویه، شهرک نزومند شهرستان زیرکوه و روستای نیگ شهرستان قاینات از آب شرب پایدار برخوردار شدند.


لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات