ايمني سرلوحه فعاليتهاي صنعت برق است/ مخاطرات برق بيشتر از ساير صنايع است

ايمني سرلوحه فعاليتهاي صنعت برق است/ مخاطرات برق بيشتر از ساير صنايع است

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان مركزي،دكتر مسعود صادقي دريازدهمين همايش ايمني شركت توزيع نيروي برق استان مركزي كه به صورت وبيناربرگزارشد، با بيان اين مطلب گفت:مخاطرات صنعت برق نسبت به ساير صنايع بيشتر است و متخصصين اين حوزه بيشتر با حوادث روبرو مي شوند، لذا بكار بستن نكات ايمني در حوزه برق ضرورت بيشتري دارد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان مركزي هم با بيان اينكه حوادث رخ داده در سطح شركت درسنوات گذشته كاهش يافته است ،افزود:كاهش حوادث بيانگر بكار بستن نكات ايمني توسط همكاران است .
مهندس محمد اله داد با تاكيد بر ضرورت فرهنگ سازي و اطلاع رساني در بحث ايمني گفت: بايد در زمينه ايمني، فرهنگ سازي و اطلاع رساني مناسب انجام شود.
وي با تاكيد بر بحث آموزش خاطرنشان كرد: آموزش درست يكي از مهمترين عوامل در كاهش ضريب خطا در مباحث برق است كه توجه به اين امر مي تواند از بروز حوادث به نحو چشمگيري جلوگيري كند.
مهندس محمد اله داد بابيان اينكه در سال 98بخشي از هزينه همايش ايمني به آسيب ديدگان ناشي ازسيل لرستان اهدا شد و همكاران جهت بازسازي نقاط آسيب ديده شبكه برق اعزام شدند،افزود: در سال جاري نيز اين هزينه به مشاغل آسيب ديده از ويروس كرونا اختصاص يافت.
وي با اشاره به اينكه در سطح شركت فعاليت هاي ارزشمندي براي پيشگيري از ويروس كرونا انجام شده است، افزود: با شيوع بيماري كرونا ، رابطين ايمني به نظارت برضدعفوني كردن روزانه ساختمانهاي اداري و عملياتي شركت پرداختند.
معاون بهره برداري و ديسپاچينگ شركت توزيع نيروي برق استان مركزي نيز گفت:طراحي و ساخت تجهيزات مورد نياز مديريت بحران از قبيل پست سيار315 كيلوولت آمپر، برج نوري سيار (با استفاده از بازسازي جرثقيل اسقاط) و... به منظور صرفه جويي اقتصادي،اجرايي شدن پروژه هارنس در سطح كشوري و بومي سازي تجهيزات و استفاده ازظرفيت هاي داخلي براي توليد آن اجرا شده است.
وي به HSE – MS سيستم مديريت ايمني ، بهداشت و محيط زيست متشكل از استاندارد سيستم مديريت زيست محيطي ISO14001 و سيستم مديريت ايمني و بهداشت حرفه ايي OHSAS18001 ،اشاره كرد و افزود:اقدامات اجرايي جهت استقرار اين سيستم در شركت انجام شده است.
مهندس مرادي اظهار داشت: بايد الزامات سيستم مديريتي را جدي بگيريم و خود را با داشتن سيستم ايمني مديريتي محدود كنيم تا هر گامي كه بر مي داريم از ايمني غافل نشويم.
وي خاطرنشان كرد: فن آوري و نوآوري در صنعت برق نقش اساسي دارد و اين شركت در تجربه سيل استان لرستان توانست تفنگ پرتاب سيم با برد بلند از رودخانه را به منظور عبور سيم از عرض رودخانه ها و مناطق صعب العبور در هنگام بحران طراحي و توليد كند.
مهندس مرادي افزود: به دليل اينكه نيروي انساني مهمترين عامل در بروز حوادث است از همكاران درخواست مي شود كه از آموزش ها، دستورالعمل ها و ابزارهايي كه دارند استفاده كامل را ببرندو در تمام مراحل كاري نكات ايمني را به طور كامل رعايت كند تا احتمال وقوع حادثه به صفر برسد.
مدير دفتر ايمني و كنترل ضايعات شركت توزيع نيروي برق استان مركزي با ارائه گزارشي از عملكرد سال گذشته ،گفت: تقويت و افزايش سطح فرهنگ ايمني كه همان نظام باورها و ارزش هاي مشترك يك سازمان، نسبت به ايمني كار است امري مهم و بسيار ضروري است زيرا توجه به اين مهم سبب ارتقاي سلامتي نيروي انساني شاغل در سازمان مي شود.
علي عزيز آبادي افزود:نصب ردياب بر روي خودروهاي اجرايي به منظور كنترل سرعت خودروها به صورت آنلاين وراه اندازي سامانه پيامكي جهت اطلاع رساني تاريخ انقضا گواهينامه تاييد صلاحيت ايمني پيمانكاران از طريق سيستم جامع مالي اداري و همچنين قرارداد نظارت بر ايمني در سال جاري انجام شده است.
در اين همايش ازكاركنان شركت توزيع نيروي برق استان مركزي كه در رعايت نكات ايمني برتر شناخته شده اند با اهداي لوح تقدير تجليل شد.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات