نتیجه یکپارچه سازی آبفا و آبفار؛...

نتیجه یکپارچه سازی آبفا و آبفار؛...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، مدیر عامل این شرکت در گزارشی آخرین وضعیت اجرای پروژه آبرسانی سد شیرین دره به مناطق شمالی شهر بجنورد را تشریح نمود.

ساقی گفت : این پروژه از خروجی مخزن فشار شکن  واقع در پلیس راه بجنورد، شروع شده است و به طول ٢٢  کیلومتر و تا مخزن ده هزار واقع در سایت آهکی ادامه خواهد داشت که 3 کیلومتر از این پروژه در زمان مدیریت طرح در حوزه آب منطقه ای استان اجرا شد و پس از انتقال طرح به آبفای استان، ١٩ کیلومتر باقی مانده، در قالب دو پیمان مجزا در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در طول مسیر، مشترکین مسکن مهر گلستان شهر بجنورد را نیز از آب سد شیرین دره بهره‌مند خواهد نمود ، گفت: در جهت ذخیره سازی و متعادل سازی کمی و کیفی آب در بخش شمالی شهر، یک باب مخزن ١٠  هزار متر مکعبی نیز در مسیر پروژه رینگ شروع شده و در حال اجرا می باشد .

ساقی افزود : از حدود  ١٩ کیلومتر خط انتقال باقی مانده، 8700 متر لوله 600 میلیمتر که 3400 متر آن اجرا و 10250متر لوله 500 میلیمتر است که 3900متر آن تاکنون اجرا شده است .

وی اظهارداشت: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح حدوداً ۴٠ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بوده که ٧ میلیارد تومان در سال ٩٧ از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دامت برکاته و 7 میلیارد تومان در سال  ٩٨ از محل اعتبارات ملی تخصیص داده شد و برای باقیمانده اعتبار مورد نیاز، پیگیریهای لازم در حال انجام می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: عمده مشکل پیش روی پروژه بحث اعتباری بوده و در حال حاضر حدود بیش از 11 میلیارد تومان طلب پرداخت نشده پیمانکاران از شرکت آب و فاضلاب می باشد.

وی خاطر نشان ساخت: در صورت تامین به موقع اعتبارات پیش بینی می شود فاز اول پروژه تا گلستان شهر، در شهریور ٩٩ به بهره برداری برسد که با تکمیل و بهره برداری از این طرح کل جمعیت ساکن در گلستان شهر از آب شیرین دره بهره مند خواهند شد و در صورت تامین اعتبار برای اجرای خط انتقال مخزن گلستان شهر به ابتدای بلوار 32 متری شهدا بخش عمده ای از جمعیت ساکن در این مناطق هم از آب سد بهره مند خواهند شد.

ساقی در پایان افزود : با یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی نیز، علاوه بر مناطق کمتر برخوردار شهر بجنورد، ساکنین روستا های مجاور مسیر خط انتقال از بیدک تا انتهای مسیر شامل لنگر، باغچق، علی آباد، محمدعلی پهلوان، شهید آذرسا، باقرخان های 1، 2 ، 3 و تا روستای ینگه قلعه  و روستای پسرکانلو جدید را نیز  از آب سد شیرین دره بهره‌مند می سازد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی یک شرکت در شهر بجنورد می باشد

      نظرات