برگزاری هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در وزارت راه و شهرسازی

برگزاری هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن در وزارت راه و شهرسازی

به گزارش روابط عمومی سازمان و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،هجدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن در وزارت راه و شهرسازی با حضور مقام عالی وزارت، معاونان وی در حوزه‌های بخش مسکن و فعالان بخش صنعت ساخت و ساز، سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور (با حضور جناب آقای دکتر سیدرضا سرافرازی) و بانک مسکن برگزار شد.

دستور کار این جلسه بررسی راه کارهای اجرایی تحقق شعار جهش تولید در سال جاری در قالب طرح اقدام ملی مسکن بود.
وزیر راه و شهرسازی هدف از تشکیل این جلسات را با حضور فعالان و دست اندرکاران صنعت ساخت و ساز، هماهنگی و هم‌اندیشی همگانی برای تولید مسکن و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های تدوین شده در حوزه مسکن عنوان کرد
محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در این جلسه بر مشارکت دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: بهره‌مندی و استفاده از بازار سرمایه بنا به نظر وزیر راه و شهرسازی و تاکید دولت در بخش مسکن در دستور کار قرار گرفته است و فعال می‌شود. وی فروش اقساطی را بزرگترین جذابیت طرح اقدام ملی مسکن، برشمرد و توضیح داد: با توجه به استراتژی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تولید مستمر مسکن و نامگذاری سال جاری تحت عنوان جهش تولید، امکان مشارکت بخش خصوصی در تولید و عرضه مسکن فراهم شده است. بخش خودمالکی از جمله تمهیدات برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح اقدام ملی مسکن و تولید و عرضه آن است.

دکتر سرافرازی  نیز در این جلسه  به دو تهدید در زمینه ساخت سازه های فولادی که هنگام گسترش و ساخت و سازها باید مدنظر باشند اشاره نمود:

یک چالش پیش رو، کمبود پروفیهای فولادی به سبب افزایش تقاضا و در نتیجه افزایش قیمت پروفیلهای فولادی است. از سوی دیگر، کمبود مصالح استادارد، مصرف پروفیلهای غیر استاندارد را افزایش خواهد داد. همچنین، حق الزحمه خدمات مهندسی در برابر هزینه تمام شده ساختمان به نسبت قیمت مصالح کم است و حذف این بخش تاثیر کمی بر قیمت نهایی مسکن دارد. پیش بینی در دسترس بودن مصالح استاندارد با قیمت مناسب و جلوگیری از تغییرات ناگهانی و بدون پیش بینی قیمتها می تواند باعث اطمینان خاطر سازندگان و سرمایه گذاران شود و محصول با قیمت مناسبی در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان جنوبی یک انجمن در شهر بیرجند می باشد

    نظرات