ورزش کارخانه فرصت سازی است

ورزش کارخانه فرصت سازی است

مهدی خوبی در گفتگوی زنده رادیویی #صبح_سیلک با بیان اینکه ابتلا به بیماری وقت و هزینه افراد را می‌گیرد، تصریح کرد: با برنامه ریزی و نظم دهی به کارها در طول هفته حداقل می توان به مدت نیم ساعت ورزش کرد و با این گونه وقت سازی ورزشی از وقت گیری بیماری در آینده جلوگیری کرد.

وی با ابراز نگرانی از کم تحرکی و رشد آمار مبتلایان به دیابت در سطح کاشان و آران و بیدگل و هزینه‌های سنگین درمان این بیماری افزود: این بیماران تنها در یکسال 70 میلیارد تومان برای تهیه انسولین هزینه کردند که با این میزان می توان تعداد زیادی ورزشگاه و سالن ورزشی ساخت در حالیکه ورزش به عنوان عامل بازدارنده این نوع بیماری‌ها هزینه بر نیست.

خوبی ادامه داد: در سال‌های گذشته بیش از 200 نفر از افرادی که بخاطر ابتلا به دیابت، مجبور به تزریق انسولین بودند با انجام ورزش و تغذیه مناسب توانستند بهبود پیدا کنند.

وی با اشاره به صرف هزینه های مختلف برای خوراک، پوشاک و تجملات در جامعه گفت: برخی خانواده ها برای رستوران رفتن، خرید پوشاک برند، آرایش وضع ظاهری و مبلمان منزل هزینه های زیادی را صرف می کنند، در حالی که به ورزش بهایی نمی دهند و مجبورند در آینده هزینه‌های سنگین‌تری صرف درمان بیماری کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با ابراز نگرانی از کم تحرکی 90 درصد از افراد جامعه خاطرنشان کرد: ورزش باید در شهر توسط مسئولین ذیربط فرهنگسازی شود و از افراد پشت میز نشین در ادارات تا رانندگان حمل و نقل شهری با انجام ورزش های سالم و ملایم ضمن حفظ نشاط و شادابی، به کمردرد، گردن درد، زانودرد و... مبتلا نشوند.

وی افزود: ورزش با درگیرساختن تارهای عضلانی، ارتباط مغز با عضله را تقویت می کند و به فرد نشاط و انرژی می دهد؛ برعکس بی تحرکی و ورزش نکردن سبب به تحلیل رفتن عضلات و خستگی و کسالت می شود.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات