فعالیت ناوگان اتوبوسرانی قزوین به صورت محدود آغاز شد

فعالیت ناوگان اتوبوسرانی قزوین به صورت محدود آغاز شد

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ زرآبادی پور تصریح کرد: خطوط اتوبوس درون شهری قزوین نیز با تایید مراجع مربوطه و طبق صلاحدید مجموعه مدیریت شهری قزوین، در آینده، به صورت آزمایشی و محدود، فعالیت خود را از سر می گیرد.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان کرد: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در این مدت فعالیت خود را متوقف نکرده و پرسنل این مجموعه، در امر ضدعفونی و گندزدایی سازمان ها و ادارات شهرداری قزوین، همچنین شست و شو و ضدعفونی کلی و نوسازی و بهسازی اتوبوس های این سازمان در دوران توقف، به فعالیت پرداختند و تنها ناوگان اتوبوسرانی با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا خدمات رسانی خود را به شهروندان متوقف کرد.

این مقام مسئول با بیان این که تمام اتوبوس ها در زمان توقف، صفرشویی و ضدعفونی شده است، تصریح کرد: در راستای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، ضمن رفع مشکلات آن ها، صندلی تمام اتوبوس های این ناوگان تعویض و آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری خاطرنشان کرد: در هفته های پایانی سال گذشته، به دلیل تعطیلی اصناف، مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعت کاری ادارات و حضور شیفتی کارمندان در محل کار برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19، شاهد کاهش عبور و مرور خودرو در سطح شهر بودیم که در نتیجه آن، درآمد ناوگان حمل و نقل عمومی، پارکینگ ها و جایگاه های cng کاهش زیادی داشت.

وی ضمن قدردانی از رانندگان و صاحبان اتوبوس و تاکسی برای همکاری لازم در جلوگیری از شیوع ویروس کووید-19، تاکید کرد: با شیوع این ویروس، استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به طور محسوس کاهش پیدا کرد که نتیجه آن کاهش درآمد رانندگان اتوبوس و تاکسی بود. همچنین از نیمه اسفندماه سال 98 با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت ناوگان اتوبوسرنی متوقف و درآمد 300 راننده فعال در این حوزه، به صفر رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: مهم ترین مشکل رانندگان اتوبوس و تاکسی کاهش درآمد و مشکلات معیشتی است که  اقداماتی همچون پرداخت کمک های بلا عوض به تاکسیرانانی که دچار بیماری کرونا شدند، اختصاص بن های خرید  به صورت وام های 5 ماهه قرض الحسنه به تاکسیرانان نیازمند و پرداخت مبالغی به صورت علی الحساب به رانندگان ناوگان اتوبوسرانی و بهره بردار یا همان مالک اتوبوس، از سوی سازمان های این معاونت، برای کمک به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری انجام شده است.

زرآبادی پور گفت: با توجه به این که نوع بیمه رانندگان ناوگان اتوبوسرانی، بیمه خویش فرما است و حق بیمه بیکاری در آن محاسبه نمی شود، با وجود پیگیری رانندگان و سازمان اتوبوسرانی، بیمه بیکاری به آنان تعلق نگرفت.

وی ادامه داد: انتظار داشتیم، با توجه به این که توقف اتوبوس های دورن شهری با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت گرفته بود، دولت از این قشر حمایت لازم را داشته باشد و دستورات لازم برای تعلق گرفتن بیمه بیکاری به رانندگان صادر شود؛ اما اقدامی در این خصوص از سوی دولت صورت نگرفت.

پایان پیام. لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات