ساماندهی زباله‌گردها با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان خبر داد:

ساماندهی زباله‌گردها با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، علیرضا ریاضی افزود: در اجرای این طرح، ساماندهی زباله‌گردها نیز مدنظر قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که از اپلیکیشن «شمیز» در طرح جدید اجرای تفکیک زباله از مبدأ استفاده خواهد شد، گفت: شهروندان می‌توانند با این اپلیکیشن، ضمن فراگرفتن آموزش چگونگی تفکیک زباله از مبدأ، اقلام بازیافتی خود را به شرکت طرف قرارداد شهرداری تحویل دهند.

ریاضی به‌روزرسانی اپلیکیشن «شمیز» را ازجمله اقدامات در دستور کارسازمان پسماند  با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری دانست و گفت: این اپلیکیشن در سایت شهرداری در قسمت «کرمون من» بارگذاری شده و به‌زودی جهت استفادۀ شهروندان به‌روزرسانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان ادامه داد: شهروندان می‌توانند از طریق این اپلیکیشن که بر روی گوشی تلفن همراه نصب می‌شود، آدرس خود را وارد کنند تا شرکت طبق اطلاعات وارد شده، نسبت به جمع‌آوری اقلام بازیافتی اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری از برگزاری مزایدۀ طرح تفکیک زباله از مبدأ در روزهای آینده خبر داد و گفت: شرکت‌هایی که فعالیت آن‌ها به‌نوعی با این موضوع سنخیت داشته باشد، می‌توانند در این مزایده شرکت کنند.

ریاضی در خصوص ساماندهی زباله‌گردها نیز با بیان این‌که این افراد شناسایی و ساماندهی می‌شوند، گفت: این افراد در یک زمان مشخص‌، می‌توانند بین 5 تا 10 ساعت در طول روز فعالیت داشته باشند، اما شب‌ها مجاز به کار نیستند و در صورت مشاهدۀ فعالیت‌شان در شب، واحد اجراییات شهرداری با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در این طرح زباله‌گردهایی که خودرو یا موتور سه‌چرخ دارند، می‌توانند تحت پوشش شرکت طرف قرارداد با شهرداری، فعالیت کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از شهروندان درخواست کرد برای جلوگیری از سوء‌استفادۀ زباله‌گردها و مشکلات زیست‌محیطی، در طرح تفکیک زباله از مبدأ با شهرداری همکاری کنند.

لازم به ذکر است؛ براساس گزارش سازمان مدیریت پسماند، طی یک ماه گذشته بیش از 12 هزار تن زباله از سطح شهر کرمان جمع‌آوری و دفن شده است.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات