اسامی راه یافتگان به دومین جشنواره ملی داستان ;quot;آب ;quot;...

دبیر هنری دومین دوره جشنواره ملی داستان "آب" با اشاره به اعلام اسامی راه یافتگان به این جشنواره گفت : 355 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان ،‌ یازدهم خرداد ماه ، سلمان باهنر با بیان این مطلب  اظهار کرد: استقبال از جشنواره‌های موضوعی داستان نویسی در دنیا کمتر از جشنواره های بدون موضوع و آزاد است ؛ اما استقبال خوب از دومین جشنواره داستان  "آب" نشان می‌دهد این موضوع توانسته با توجه به حساسیت های آبی کشور در مسیر و جایگاه مطلوب باشد و مورد توجه نویسندگان قرار بگیرد .

او با اشاره به این‌که اعضای هیأت انتخاب جشنواره در حال حاضر مشغول غربالگری داستان‌ها هستند،‌ افزود: پس از بررسی تمامی آثار رسیده برگزیده‌های اولیه در بخش های مختلف داستان و ناداستان ، بزرگسال و کودک و نوجوان معرفی خواهند شد.

دبیر هنری دومین دوره جشنواره ملی داستان  "آب"  درباره  نحوه و معیارهای داوری آثار در بخش‌های مختلف، تشریح کرد: با توجه به این که هدف این جشنواره ایجاد مفهومی برای بازنمایی تصویر وضعیت منابع آب ایران در قالبی ادبی است ، در آثار منتخب آب باید نقشی محوری داشته باشد، به این معنا که داستان های با مؤلفه های وضعیت منابع آب و نقش آب در اولویت انتخاب هستند .

باهنر خاطر نشان کرد : امیدواریم بتوانیم به زودی اسامی صد اثر راه یافته به دور بعدی را اعلام نماییم .

او به تنوع قابل توجه ترکیب شرکت‌کنندگان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: این جشنواره با گسترش دایره مخاطبان خود به تمامی فارسی زبانان دنیا ، هیچ گونه محدودیتی برای دریافت آثار قائل نشد و در هر دو دوره پذیرای آثاری از نویسندگان فارسی‌زبان ساکن دیگر کشورها شده‌ایم و امسال هم شرکت‌کنندگانی از کشورهای آمریکا، کانادا ، افغانستان و ... داشته‌ایم. باهنر افزود: استقبال شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف ایران نیز حائز توجه بوده است .

دبیر هنری دومین دوره جشنواره ملی داستان  "آب" خاطر نشان کرد : آنالیز جغرافیای آثار ارسالی به زودی منتشر خواهد شد .

باهنر خاطر نشان کرد : اسامی راه یافتگان در سایت شرکت آب منطقه ای اصفهان با آدرس http://www. esrw.ir در بخش اطلاعیه ، سمینار ، جشنواره منتشر شده است .

این نویسنده در پایان گفت: امیدواریم بعد از برگزاری اختتامیه آثار رسیده را همانند سال گذشته در قالب کتاب به چاپ برسانیم تا در تاریخ آب کشور ثبت شود .

شایان ذکر است فراخوان دومین جشنواره ملی داستان آب در دی ماه 98 منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا پایان اردیبهشت ماه 1399 تمدید شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اصفهان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اصفهان

    شركت آب منطقه‌ای اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات