شنا در تاسیسات شبکه های آبیاری شمال خوزستان ممنوع است

شنا در تاسیسات شبکه های آبیاری شمال خوزستان ممنوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه آبیاری دز، "محسن سعادت فر" گفت: با فرارسیدن فصل گرما شنا در رودخانه های دز وکرخه و کانال های آبیاری منطقه افزایش می یابد که بدلیل عدم رعایت نکات ایمنی از سوی شناگران و شنا در نقاط ممنوعه، حوادث تلخی رقم می خورد.
وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد: علاوه بر خطرات همیشگی شنا در کانال های آبیاری،عدم رعایت فاصله اجتماعی در شنا کردن دسته جمعی، می تواند خطرساز باشد.
سعادت فر غرق شدن افراد در آب رودخانه و کانال های آبیاری را یکی از چالش های تامین و توزیع آب کشاورزی عنوان کرد و گفت: مخزن سد های تنظیمی دز و کرخه ظرفیت محدودی دارد و امکان ذخیره آب به مدت طولانی وجود ندارد؛ لذا بازو بستن های مکرر جهت کشف پیکر غریق به خصوص در فصل نیاز آبی محصولات کشاورزی، به محصولات مزارع منطقه آسیب می زند.
وی اظهار کرد: برخی افراد تصور می کنند کانال آبیاری می تواند به عنوان یک استخر مورد استفاده تفریحی قرار گیرد اما از این نکته مهم غافلند که نوع طراحی کانالها با شکل استخرهای عمومی کاملا متفاوت است.
به گفته سعادت فر شیب بدنه کانالها خروج شناگران را با مشکل مواجه کرده و خطرغرق شدن را افزایش می دهد و از طرفی بدلیل سرعت زیاد آب در برخی از کانالها و وجود رسوبات بستر کانال، در صورت بروز مشکل برای شناگر، امکان خروج از کانال براحتی میسر نبوده و نجات فرد غریق نیز به سختی صورت می گیرد.
این مقام مسئول از همه خانواده ها و مسافران خواست در نقاط عمیق وخطرناک رودخانه شنا نکنند وبویژه برای شنا کردن به هیچ وجه ازمحدوده تاسیسات سد تنظیمی دز، سد تنظیمی کرخه و کانالهای آبیاری استفاده نکنند.

لینک اصل خبر در سایت شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    منبع خبر

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان

    شركت بهره برداری از شبكه آبیاری و زهكشی دز-شمال خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات