بهره مندی اولین روستای بجنورد از...

بهره مندی اولین روستای بجنورد از...

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان استان خراسان شمالی، اولین روستای شهرستان بجنورد از آثار یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی استان منتفع شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در مراسم بهره برداری از پروژه اتصال آب شرب روستای ینگه قلعه به خط انتقال آب شرب شهر بجنورد گفت: برای بهره مندی روستاییان از برکات یکپارچه سازی، هدف گذاری کردیم ابتدا روستاهای اطراف شهرها که غالبا دارای جمعیت بالایی هستند، به شبکه آب شهر‌ها که از وضعیت پایداری چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی برخوردار هستند متصل شوند واولین روستایی که بعد از یکپارچه سازی به آبفای شهری متصل می‌شود روستای سه هزار نفری ینگه قلعه می باشد.

ساقی خاطر نشان کرد: آب این روستا در تمام سال هایی که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بوده  کیفیت مطلوبی نداشت که امروز و با اتصال به آب شرب شهری و اعلام نتایج آزمایشات، تقریباً کیفیت آب شرب آن با آب چاه های ارکان برابری می‌کند.

وی افزود: در جهت  کمک به ارتقای کیفیت آب های زیر زمینی منطقه و در  صورت تامین اعتبار لازم، اتصال شبکه فاضلاب این روستا به شبکه فاضلاب شهرک فرهنگیان از اقدامات بعدی  خواهد بود.

ساقی با اشاره به اینکه شاخص حجم مخزن برای هر اشتراک در شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی یک متر مکعب در نظر گرفته شده است؛ گفت: این عدد برای این روستا با بیش از ۱۰۰۰فقره انشعاب ۵٠٠ مترمکعب است که مقرر گردید در برنامه های آتی یک مخزن هزار مترمکعبی برای اهالی این روستا احداث گردد.

نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان که در خدمت مردم و برای آسایش مردم شبانه‌روزی تلاش می‌کنند، گفت:

پروژه‌هایی که این بزرگواران تاکنون اجرا کرده اند، موفقیت‌آمیز بوده  و جذب اعتبارات بخصوص اعتبارات سفر مقام معظم رهبری دامت برکاته، بسیار بالا بوده که برکات این سفر به استان در حوزه آب و فاضلاب کاملا مشهود می باشد.

در پایان این مراسم، با حضور نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست معاونت عمرانی در استانداری، فرماندار شهرستان بجنورد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب، مدیر امور آبفای شهرستان بجنورد و اعضای شورای اسلامی  روستای ینگه قلعه، پروژه ارتقاء کیفیت آب شرب در روستای ینگه قلعه به بهره برداری رسید.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی یک شرکت در شهر بجنورد می باشد

      نظرات