تلاش در جهت بهره گیری از فناوریهای نوین خدماترسانی در شهرک مدرن خاوران
به گزارش شهریار، بهرام نسیانی شهردار منطقه ۹ تبریز با اعلام این خبر گفت: امروزه بهره گیری از فناوریهای نوین خدماترسانی به شکل خدمات الکترونیک شهری، در تمامی تعاملات و تراکنش های میان شهروندان و شهرداری، بعنوان راهکاری اثر بخش و کارآمد به شمار می رود و بی شک جهت نیل به اهداف شهری هوشمند نیازمند ایجاد بسترهای لازم در این زمینه هستیم.
وی افزود: خاوران شهرکی جدیدالاحداث می باشد که با توجه به ضوابط و مقررات شهرسازی منحصر بفرد خود جزو شهرک های مدرن محسوب می شود که با توجه به این موقعیت ویژه و همچنین پتانسیل های موجود، قطعا باید زیرساخت های لازم جهت بهره مندی شهروندان از خدمات الکترونیکی و هدایت آن به طرف شهر هوشمند صورت گیرد.
شهردار منطقه۹ با اشاره به اینکه سامانه ی شهروند سپاری به صورت پایلوت در شهرداری منطقه۹ راه اندازی و عملیاتی گردید گفت: سامانه ی شهروندسپاری شهرداری تبریز با رویکرد هوشمند سازی و ایجاد بستر و خدمات مناسب به شهروندان، به صورت پایلوت در این منطقه راه اندازی و عملیاتی گردیده و شهروندان به منظور تشکیل پرونده و دریافت خدمات شهرسازی در شهرک خاوران، دیگر نیازی به حضور در این منطقه نداشته و از طریق بستر وب و بدون مراجعه حضوری می توانند به تمام خدمات مورد نیاز در این حوزه دسترسی داشته باشند.
وی افزود: این امر فرصتی مناسب برای کاهش تعداد مراجعات شهروندان به شهرداری و تسهیل در امر ارایه خدمات می باشد، لیکن در این بین پاره ای مشکلات و نواقصات در سیستم وجود دارد که نیازمند بازنگری و رفع هر چه سریعتر آن در جهت خدمات رسانی بهینه به مراجعه کنندگان می باشد.
وی در ادامه سخنان خود بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی منسجم در زمینه املاک در این بخش از شهر تبریز تاکید و خاطر نشان ساخت: در نظر داریم جهت شفاف سازی و ارایه اطلاعات جامع، بانک اطلاعاتی منسجم از اراضی و املاک این شهرک تهیه و در اختیار شهروندان قرار دهیم تا همشهریان بتوانند با مراجعه به این بانک اطلاعاتی به سهولت اطلاعات مورد نیاز خود را کسب و با اطمینان خاطر نسبت به انجام معاملات،اطلاع از ضوابط ساخت و ساز و اخذ پروانه ساختمانی و یا مشارکت و سرمایه گذاری اقدام نمایند.
وی افزود: رسیدن به این مهم نیازمند مشارکت کارشناسان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با شهرداری منطقه ۹ می باشد تا با همفکری و تبادل نظر و اطلاعات نسبت به راه اندازی این بانک اطلاعاتی اقدام شود که بی شک در سلامت اداری و تسریع در روند خدمت رسانی نقش مهمی خواهد داشت.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز
نظرات