استقرار سیستم های اخذ عوارض شهرداری در محل فرهنگسراها/توسعه زیر ساخت های فرهنگی جهت تحقق افق 1404 / شهروندان محلات هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراها آشنا شوند

استقرار سیستم های اخذ عوارض شهرداری در محل فرهنگسراها/توسعه زیر ساخت های فرهنگی جهت تحقق افق 1404 / شهروندان محلات هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراها آشنا شوند

شهردار ارومیه گفت:  فرهنگسراها با بهره مندی از سیستم فیبر نوری و شبکه ارتباطات در بستر اینترنت می توانند به ارائه خدمات به شهروندان در مناطق کم برخوردار بپردازند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در جریان بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه و دیدار با رئیس و کارکنان این سازمان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت عظیم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری به ویژه فرهنگسراها ، بیان کرد:  یکی از محورهای افق 1404 ارومیه، تبدیل ارومیه به یک شهر فرهنگی با توسعه زیر ساخت های لازم چون ساخت فرهنگسراها برای تحقق این مهم است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی چون دوره های زبان انگلیسی، روانشناسی و دوره های مبتنی بر فناوری ارتباطات و اطلاعات در فرهنگسراهای متعدد شهرداری ارومیه، افزود:  فرهنگسراها با بهره مندی از سیستم فیبر نوری و شبکه ارتباطات در بستر اینترنت می توانند به ارائه خدمات به شهروندان در مناطق کم برخوردار بپردازند.

شهردار ارومیه استقرار سیستم های اخذ عوارض شهرداری در جهت وصول عوارض کسب و پیشه در محل فرهنگسراها را از برنامه های آتی شهرداری ارومیه عنوان کرد و گفت: 20 درصد از درآمدهای تحقق شده از محل وصول عوارض شهرداری برای توسعه و ارتقای کمی و کیفی سطح خدمات فرهنگسراها اختصاص می یابد که فرهنگسراها می توانند بر اساس بلوک بندی سطح شهر به ارائه خدمات در حوزه تعریف شده خود پرداخته و از مزایای این طرح بهره مند شوند.

وی  با اشاره به کنترل ساخت و ساز شهری با محوریت محلات، اظهار کرد:  شهروندان هر محله می بایست هرچه بیشتر با ارائه خدمات فرهنگسراهای اطرف خود آشنا شوند.

حضرت پور به عقد تفاهم نامه مشترک فی مابین شهرداری ارومیه و سپاه شهدای استان آذربایجان‌غربی اشاره و بیان کرد:  شناسایی دانش آموزانی که در محلات مختلف شهر به سبب مشکلات مالی از تحصیل خود بازمانده اند را از بحث های محوری این تفاهم نامه است.

وی  اجرای این تفاهم نامه  با بهره گیری از ظرفیت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه را مهم دانست و گفت: افتتاح تعداد 4 مدرسه غیرانتفاعی برای برخورداری دانش‌آموزان شناسایی شده در اجرای این طرح است که این فرهنگسراها در زمینه شناسایی دقیق این دانش آموزان و برگزاری دوره های مختلف برای آنان نقش کلیدی  دارد.

شهردار ارومیه ضمن قدردانی از تلاش های مدیران، معاونان و کارکنان سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه بر ایجاد، ارتقای کمی و کیفی شاخص های فرهنگی و اجتماعی و بهبود و افزایش زمینه های تفریحی اجرای اردوهای مختلف با رویکردهای فرهنگی اجتماعی و ورزشی در مراکز تفریحی و فرهنگسراهای شهرداری را بخشی از اقدامات قابل انجام در این راستا تاکید کرد.

برنامه ریزی منسجم برای درآمدزایی جهت اجرای برنامه های فرهنگی

در ادامه ناصر رکاب، رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه با اشاره به ظرفیت بسیار بالای فرهنگسراهای شهرداری، برنامه ریزی منسجم برای درآمدزایی و تامین هزینه های اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی را از طرح های اولویت دار سازمان برشمرد.

وی برنامه ‌ریزی برای تربیت نیروی انسانی خلاق در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی را از جمله اهدافی دانست که باید با تدوین ساز و کارهای لازم و برنامه ریزی اثربخش از طریق برگزاری دوره های متنوعی همچون خبرنگاری، عکاسی ، مجری ‌گری، کارشناس رسانه و تولید نما آهنگ ، موسیقی و سرود در فرهنگسرای هنر شهرداری به مرحله اجرا درآیند.

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه با ابراز قدردانی از نگاه اصولی شهردار ارومیه به مقوله فرهنگی و اجتماعی و توجه خاصی که به ظرفیت و جایگاه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری دارند خروجی اثربخش و تحقق اهداف بلندمدت سازمان را ثمره سیاستگذاری درست و استراتژی شهردار در همین رابطه عنوان کرد.

وی گفت:  مجموعه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری برای تحقق اهداف و برنامه ها و دستیابی به چشم اندازهای ترسیم شده در سند راهبردی ارومیه 1404 با تمام ظرفیت منابع و نیروی انسانی خود تلاش می کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات