اصرار به بهره‌مندی سنتی از خدمات، چالش تحقق شهر هوشمند

اصرار به بهره‌مندی سنتی از خدمات، چالش تحقق شهر هوشمند

ابوالفضل رسولیان، در برنامه رادیویی #صبح_سیلک ، با تأکید برهوشمندسازی شهرها به عنوان یک ضرورت، رفع مشکلات شهروندان همراه با جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه آنان را خط مشی جدی در این زمینه یادآور شد.

وی، شیوع کرونا را زمینه ناگزیر برای ارائه خدمات الکترونیک از سوی سازمان‌ها و نهادها دانست و خاطرنشان کرد: البته شهرداری کاشان، از مدت‌ها قبل به ضرورت استفاده از فضای مجازی در حوزه عملکردی شهرداری پی‌ برده و بسترهای لازم برای توسعه آن را فراهم ساخت.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان تصریح کرد: با توجه به مهیا بودن زیرساخت‌ها، شهرداری کاشان در زمینه ارائه خدمات به صورت غیرحضوری و همچنین فعالیت کارکنان به صورت دورکاری از آمادگی لازم در ایام شیوع کرونا برخوردار بود.

رسولیان همچنین به مقاومت برخی از شهروندان به استفاده از خدمات به صورت سنتی اشاره و عنوان کرد:برخی از جامعه شهروندی به خصوص نسل‌های قدیمی‌تر همچنان نسبت به بهره‌مندی از خدمات به صورت سنتی و حضوری اصرار دارند که این چالش مهم تحقق شهر و شهروند الکترونیک به شمار می‌آید و باید با گسترش آموزش‌‌ها نسبت به حل این مشکل اقدام کرد.

وی،با اشاره به ساختار مرکز آمار و فناوری اطلاعات آن را زیرمجموعه معاونت برنامه‌ریزی و هماهنگی ذکر و بیان کرد:این مرکز دارای 6 واحد تخصصی و با شرح وظایف معین است که از هدایت و تعیین سیاست‌های کلی شورای راهبری فناوری اطلاعات به ریاست شهردار و عضویت معاونین شهرداری بهره می‌برد.

مدیر مرکز آمار و فناوری اطلاعات شهرداری کاشان، با تأکید بر تقویت زیرساخت شبکه امنیت اطلاعات در شهرداری از صرف هزینه 10 میلیارد ریالی برای توسعه زیرساخت دیتاسنتر در سال گذشته خبر داد.

رسولیان همچنین از ساماندهی فرآیند ارتباطی سازمان‌ها و مناطق شهرداری با نگاه ویژه نسبت به ایجاد امنیت اطلاعات خبر داد و بر تکامل این چرخه تأکید کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات