لطفعلی زاده:فرآیند تشخیص طولانی و آمار فوتی ها بالاست

لطفعلی زاده:فرآیند تشخیص طولانی و آمار فوتی ها بالاست

اسکندر لطفعلی زاده در گفگو با رهیاب: روزانه شاهد آن هستیم که آمار جانباختگان بر اثر این ویروس در خوزستان افزایش می باید و مدتی است که این تعداد دو رقمی می باشد؛ این موضوع باتوجه به صفر بودن تعداد جانباختگان در چند استان کشور، نشان دهنده ضعف در درمان بیماران است.

اسکندر لطفعلی زاده در گفتگو با رهیاب با اشاره رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان خوزستان اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل افزایش شدید این آمار در استان را باید در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان متولی امر در این خصوص جتسجو کرد.

وی افزود: جمعیت استان خوزستان حدود یک شانزدهم جمعیت کل کشور است اما متاسفانه یک چهارم آمار تمامی مبتلایان به کرونا، روزانه در استان ما ثبت می شود و این نشان دهنده درصد بالای ابتلا در مقایسه با سایر استانهاست که اکنون در وضعیت کنترل این بیماری می باشند.

عضو شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد: روزانه شاهد آن هستیم که آمار جانباختگان بر اثر این ویروس در خوزستان افزایش می باید و مدتی است که این تعداد دو رقمی می باشد که این موضوع باتوجه به صفر بودن تعداد جانباختگان در چند استان کشور، نشان دهنده ضعف در درمان بیماران است.

وی افزود: البته ما منکر زحمات پرستاران، پزشکان و کادر درمانی دلسوز و متخصص استان نیستیم اما این ضعف ریشه در مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز دارد.

لطفعلی زاده در ادامه عنوان کرد: دیگر موردی که اکنون در استان خوزستان مغفول مانده است، طولانی بودن روند تشخیص بیماران است به گونه ای که اگر فردی اقدام به تست مربوط به کرونا را داد، پاسخ این تست بیش از یک هفته به طول می انجامد و این فرد آزادانه به عنوان یک ناقل در جامعه تردد می کند.

این عضو شورای شهر اهواز در خصوص تعطیلی ادارات و بازار خاطرنشان کرد: متاسفانه تعطیلی های طولانی مدت هیچ کمکی به کنترل این بیماری نداشته است به گونه ای که شاهد آن هستیم پس از بازگشایی های محدود، مردم برای انجام کارهای اداری خود به ادارات و بانکها هجوم می برند که خود یکی از عوامل افزایش  آمار ابتلا به کرونا می باشد.

وی در پایان پیشنهاد داد: بهتر است ادارات و بانکها با ۵۰ درصد نیرو اما با ساعات اداری طولانی تر و ویژه بازگشایی شوند تا مردم در ساعات مختلف روز فرصت مراجعه برای انجام کارهای اداری را داشته و از تجمع آنها جلوگیری شود.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اهواز

    منبع خبر

    شورای شهر اهواز

    شورای شهر اهواز یک شورای شهر در شهر اهواز می باشد

      نظرات