در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: بررسی اِلِمان میدان آزادی در شورای شهر

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد: بررسی اِلِمان میدان آزادی در شورای شهر

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مطرح شد:
بررسی اِلِمان میدان آزادی در شورای شهر

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضا، قائم مقام شهردار و اهالی رسانه در محل سالن سادات برگزار شد. رییس شورا ضمن گرامیداشت قیام 15 خرداد و تسلیت سالروز رحلت حضرت امام خمینی (ره) گفت: ضروری است هرچه سریع تر مکان اسکان شورای شهر کرمان جابجا شود.
محمد فرشاد با اشاره به مصوبه شورای شهر مبنی بر مرمت ساختمان خانه شهر افزود: این جابجایی قرار بود در سال گذشته صورت گیرد اما تاکنون سه بار عقب افتاده است.
وی با بیان این که تعمیرات ساختمان سپه (شهرداری سابق) به کندی صورت می پذیرد اظهار داشت: طبق نظر میراث فرهنگی، مرمت خانه شهر باید هرچه سریع آغاز شود.
سپس علی خدادادی با بیان این که طبق مصوبه شورای شهر، ساختمان شورا می بایست در دی ماه تعیین تکلیف می شد گفت: پایان سال گذشته، پایان فروردین و پایان خرداد سه تاریخی بود که شهرداری برای تکمیل ساختمان شورا مشخص کرد اما همچنان کاری در این ساختمان انجام نشده است.
وی تصریح کرد: با تشکیل جلسات در این سالن و بعد مسافت، ارباب رجوع به سختی در جلسات کمیسیون های شورا حضور می یابد.
-بررسی طرح های شهرداری در کمیسیون های تخصصی
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست همچنین با اشاره به نصب اِلِمان جعبه نور در میدان آزادی گفت: طرح این اِلِمان هیچ مبنا و اصالت فرهنگی و تاریخی ندارد.
علی خدادادی با بیان این که میلیون ها تومان صرف هزینه این طرح شده افزود: شهروندان زیادی با اعضای شورای شهر تماس گرفته و به این اِلِمان اعتراض کردند.
رییس شورا نیز با بیان این که شهرداری، محل آزمون و خطا نیست گفت: بایستی هم به اعتبارات شهرداری توجه کرد هم به سلائق و برداشت های مختلف صاحب نظران و شهروندان بها داد.
به گفته فرشاد اجرای اِلِمان در میدان اصلی شهر باید طبق فراخوان صورت گرفته و مورد نظر تیم کارشناسی و اکثریت شهروندان قرار گیرد.
وی همچنین اظهار داشت: این جعبه نور، اِلِمان نیست و نمی‌تواند حاصل کار گروه صاحب نظر و مشاوران مورد اعتقاد شهرداری که آقای شهردار امید زیادی به آنها داشتند باشد و نیز با وعده هایی که از سوی شهرداری به شهروندان داده شده متناسب نیست!
فرشاد با اشاره به انتقاد اعضای باتجربه شورا از نصب چنین سازه ای گفت: نصب یک شبه این اِلِمان بدون جلب نظر اهل فن و شهروندان کرمانی درست نبود.
وی از تشکیل جلسه ای با حضور شهردار در شورای شهر و بررسی بیشتر موضوع در روزهای آینده خبر داد.
در ادامه حسین چناریان از ارسال عکس ها و اعتراض های شهروندان به اعضای شورای شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر هیچ اطلاعی از اجرا و نصب این اِلِمان نداشتند در حالی که طرح های تخصصی شهرداری باید به کمیسیون های شورا ارسال شده و مورد بحث و بررسی قرار گیرند.
وی بر تشکیل جلسه تخصصی شورا در این زمینه و تغییر اِلِمان تاکید کرد.
تاکید بر وظیفه نظارتی شورای شهر
رییس کمیسیون حقوقی و نظارت نیز با بیان این که وظیفه نظارتی شورا مورد غفلت قرار گرفته گفت: هزینه زیادی برای تعمیر و تکمیل ساختمان سپه صرف شده که می بایست طبق مصوبه شورا هرچه سریع تر در اختیار این نهاد قرار گیرد.
فتح الله مویدی با انتقاد از نصب اِلِمان در میدان آزادی افزود: برخی از کوچه های شهر با گذشت 20 سال آسفالت نشدند اما چنین اِلِمان هایی با صرف هزینه های گزاف در بالای شهر نصب می شوند.
وی همچنین از عدم ارسال گزارش بودجه سال گذشته شهرداری به شورای شهر انتقاد کرد.
در ادامه علی اکبر مشرفی با اشاره به ترافیک سنگین بلوار حمزه گفت: در ساعاتی این ترافیک به دو خیابان میثم و فجر منتقل شده و باعث تصادف و نیز نارضایتی شهروندان می شود.
وی همچنین نصب سرعتگیر در این دو خیابان را خواستار شد.
ضرورت انتقال آثار استاد صنعتی به کرمان
رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان از جمع بندی سیاست های کلی شورای شهر در سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: ضروری است این سیاست ها بر اساس چشم انداز واقعی و نیز ارزش ها و مفاهیم ملی و مذهبی باشد.
زهرا لری با اشاره به عدم تکمیل پروژه میدان شهدا (مشتاق) گفت: با این حال اما یک شبه طرحی در میدانی دیگر اجرا می شود که البته زیبا و شکیل و برگرفته از پیشینه تاریخی، مذهبی و فرهنگی کشور نیست.
وی با بیان این که چنین بدعت هایی در شهرداری درست نیست افزود: لازم است شهر کرمان با یک نماد با ارزش های بالا به جهانیان شناسانده شود.
لری همچنین به مصوبه این کمیسیون درباره ساخت تندیس سردار سلیمانی اشاره و تاکید کرد: انتخاب، طراحی و اجرای این گونه پروژه ها بایستی در شورا طرح و تایید شود.
وی بار دیگر با تاکید بر ضرورت انتقال آثار استاد صنعتی به کرمان تصریح کرد: اینکه آثار یکی از مفاخر دیار کریمان مغفول مانده و در شرایط نامطلوبی در تهران نگهداری شود زیبنده نیست و بهتر است هرچه سریع تر مکان مناسبی در کرمان به این مهم اختصاص یابد.
لری بر ارائه پیشنهادات مطرح شده درباره خواهرخواندگی کرمان با برخی از شهرهای جهان و همچنین استمرار فرهنگسازی در زمینه بازیافت تاکید کرد.
تقویت گردشگری شهری در خواهرخواندگی
پس رییس کمیسیون گردشگری و اصناف با بیان این که در مدیریت و نظارت بر نصب اِلِمان های شهری اهداف مختلفی دنبال می کند گفت: اِلِمان ها باید با هدف زیبایی، معرفی یا شادابی و نشاط در شهرها نصب شوند.
محمدرضا میرحسینی با اشاره به اِلِمان جعبه نور در میدان آزادی افزود: اگر اصل مردم هستند و این فعالیت ها برای جلب رضایت آن ها است شهرداری باید سازوکاری تعریف کند که این گونه طرح ها با نظر کارشناسان و شهروندان اجرا شوند.
وی همچنین با اشاره به بررسی خواهرخواندگی کرمان با یکی از شهرهای جهان اظهار داشت: باید دید اهداف موردنظر در خواهرخواندگی دنبال می شود و چه منافعی از این اتفاق دریافت می گردد.
به گفته میرحسینی در خواهرخواندگی باید مراودات افزایش یافته و صنعت گردشگری شهری تقویت شود.
وی ضمن تقدیر از تلاش های معاونت فرهنگی در حوزه گردشگری گفت: طرح هایی با خلاقیت جوانان شهر در دست اجرا است که در آینده گردشگری شهر کرمان تاثیر دارد.
میرحسینی با بیان این که قابلیت های گردشگری شهر کرمان مغفول مانده تصریح کرد: در طرح «کرمان باشکوه»، جاذبه های گردشگری این شهر معرفی شده و همچنین طرح «خیابان غذا» در یخدان مویدی اجرا می گردد.
وی با اشاره سه طرح پیشنهادی معاونت فرهنگی شهرداری افزود: در جلسه مشترک سه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، سه طرح به صورت جداگانه بررسی شده و تصویب می شود.
در ادامه رییس شورا با اشاره به تشکیل نشست اعضا با شورای حل اختلاف در هفته گذشته گفت: در این نشست اگرچه تصمیمی گرفته نشد اما موضوع زمین های بدون سند مورد بحث قرار گرفت.
فرشاد با بیان این که بخش قابل ملاحظه ای از زمین های کرمان سند ندارند افزود: با این حال اما باید قدرالسهم تفکیک این زمین ها به شهرداری داده شود.
وی همچنین از شهرداری خواست مدارک موردنیاز پیشنهادات خود را به شورا ارسال کند تا فرآیند تصویب مصوبات با دقت و سرعت انجام گیرد.
احمد حسن زاده نیز با اشاره به برداشت های مختلف اعضا دراین باره گفت: مسائل این چنینی باید از سوی شهرداری به صورت شفاف مطرح شود تا شورا بهتر و درست تر تصمیم گیری کند.
افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی نسبت به سال گذشته
رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل با اشاره به مصوبه شورا در مورد افزایش کرایه تاکسی گفت: در بهمن ماه سال گذشته وزارت کشور در بخشنامه ای کرایه را ۱۱ افزایش داد که شورا نیز با توجه به تورم سال ۹۹ نرخ کرایه را ۱۹ درصد افزایش داد که در مجموع نرخ کرایه تاکسی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت.
محمدجواد کامیاب با بیان این که مصوبه وزارت کشور لازم الاجرا است افزود: پیشنهاد شورا افزایش 30 درصدی نسبت به میزان کرایه سال گذشته است.
وی همچنین با اشاره به تسویه حساب شهرداری با پیمانکار تقاطع شهید بهشتی (پل سیدی) اظهار داشت: طبق قرارداد، مابه التفاوت در صورت وضعیت در سال 92، به صورت مصالح پای کار صوری پرداخت شده و شهرداری پیشنهاد داده ضمن اصلاح این بند، مابه التفاوت مطابق با عنوان قرارداد در اسناد باقدرت پرداخت شود.
سپس رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با بیان این که برگزاری مراسم جمعی سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان پذیر نیست گفت: پیشنهاد می شود شهرداری در خصوص تبلیغات محیطی و سیما و منظر شهری اقدامات لازم را انجام دهد.
حسین چناریان همچنین چندین نامه و مصوبه این کمیسیون را قرائت کرد.
بررسی آیین نامه «کرمان هوشمند» در کمیسیون شورا
رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی نیز با اشاره به طرح پروژه «کرمان هوشمند» از سوی سازمان فاوای شهرداری گفت: آیین نامه این پروژه در کمیسیون مطرح شد و مفاد نرم افزار مرتبط مورد بررسی قرار گرفت.
رامین ارجمندکرمانی با بیان این که معاونت شهرسازی نیز درخصوص نرم افزار مشابهی قراردادی بسته افزود: پیشنهاد می شود قابلیت ها و ظرفیت های این نرم افزار معرفی شود تا از موازی کاری در این مورد جلوگیری شود.
وی از سازمان فاوا خواست گزارشی از آیین نامه و نحوه اجرای این پروژه به شورای شهر ارائه دهد تا تصمیم نهایی هرچه زودتر اخذ گردد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات