به مناسبت آغاز بكار يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي

به مناسبت آغاز بكار يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي

با توجه به پايان كار دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و گشايش مجلس يازدهم ، شمشيربند رئيس شوراي اسلامي شهر ساري در اينخصوص پيامي صادر نموده است . به گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر ساري متن اين پيام بشرح زير است :

بسم الله الرحمن الرحيم

مجلس شوراي اسلامي كانون اصلي تصميم گيري كشور هست كه به بركت انقلاب اسلامي به عنوان مظهر اراده ملي ايفاي نقش مي كند . معمار بزرگ انقلاب حضرت امام خميني (ره) تعبير رسايي در مورد جايگاه مجلس داشتند و آن را در راس امور توصيف كردند . اين تعبير به ضرورت برخورداري مجلس شوراي اسلامي از اقتدار ، كارآمدي ، مشروعيت و مقبوليت اشاره دارد به همين دليل بايد اذعان نمود كه تحقق مختصات ذكر شده در فعاليت مجلس تا حدود زيادي به ويژگي هاي نمايندگان حاضر در آن بستگي دارد . به بيان ديگر ، نمايندگان كارآمد ، با دانش ، متعهد ، انقلابي و مردمي مي توانند مجلسي مقتدر ، موثر و متعهد ايجاد كنند .

قانون اساسي جمهوري اسلامي و قوانين مربوط به انتخابات مجلس خصوصا نظارت و دقت نظر شوراي محترم نگهبان در امر تعيين صلاحيتها ، زمينه حضور نخبگان متعهد و متخصص را در عرصه انتخابات مجلس فراهم مي آورد و آگاهي و هوشياري و تكليف مداري مردم در گزينش افراد اصلح ، به شكل گيري يك مجلس توانمند كمك مي كند.

در نظام مقدس جمهوري اسلامي ساز و كار انتخاب نمايندگان بگونه اي تعيين گرديده كه قوه مقننه بتواند مظهر حكومت مردمي و كانون قدرتمند تصميم سازي باشد و به عنوان اميدگاه و معتمد مردم و پشتيبان دولت ظاهر شود .

تجربه نشان داده هر زمان مجلس شوراي اسلامي ، براي مسئولان در انجام كارهاي اساسي راهگشا بوده ، در رابطه با مسائل  داخلي و خارجي و رويدادهاي بين المللي مواضع درست و بجايي اتخاذ نموده و در امور تقنيني اقدامات مفيد و موثري انجام داد ، از تركيب مناسبي از نمايندگان برخوردار بوده است.

اكنون كه دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي ، فعاليت چهار ساله اش را به  پايان برده و مجلس يازدهم كار خود را آغاز نموده است ، طبعا امكان قضاوت درباره عملكرد مجلس دهم فراهم مي باشد و در مورد مجلس جديد نيز اميد موفقيت و تاثير گذاري بر كيفيت اداره امور كشور وجود دارد .

مجلس دهم با توجه به گزارش عملكردي كه از سوي هيات رئيسه محترم اين مجلس منتشر شده و به گواه آمار و ارقامي كه درخصوص تعداد قوانين مصوب و ديگر وظايف پارلماني مطرح گرديده ، تلاش خود را در راستاي نقش آفريني مركز قانونگذاري كشور انجام داده و قطعا آنچه از كاركرد اين دوره قابل احصاء ميباشد در حافظه عمومي و در تاريخ كشور ثبت و براي استفاده و داوري نسل هاي بعد ، ماندگار خواهد شد. لذا جا دارد از زحمات چهارساله نمايندگان اين دوره از جمله مجمع نمايندگان استان مازندران خصوصا نمايندگان محترم مردم شريف ساري و مياندرود آقايان دكتر علي اصغر يوسف نژاد و مهندس محمد دامادي قدرداني نموده براي ايشان آرزوي سربلندي و سلامت نمايم .

اما در خصوص مجلس يازدهم؛ واقعيت اين هست كه  اين مجلس اميدهاي زيادي در دل مردم ايجاد مي كند. مجلس يازدهم در شرايطي كارش را شروع مي كند كه دشواريها و تنگناها بويژه در بحث اقتصاد و معيشت ، مردم را به شدت آزرده خاطر نموده است . اين مردم در دوم اسفند 1398 با اميدهاي فراوان در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند و حال منتظر بازگشايي مجلسي انقلابي با دورنماي حل مشكلات كشور بخصوص در شرايط تحريمي و فشار مضاعف بحران كرونا هستند .بنابراين انتظار مي رود يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي با نمايندگان تازه نفس و با انگيزه و البته با همراهي ديگر قوا و همه نهادها و ارگانها ، باري از دوش مردم  و كشور بردارد .

مهمترين توقع مردم از مجلس جديد ، شفافيت آراء و مواضع نمايندگان و اعتلاي كاركرد مجلس و اتخاذ تصميمات درست و بهنگام ، بهبود معيشت مردم ، توجه به مطالبات و استعدادهاي جوانان خصوصا توسعه اشتغال و رفع آشفتگي هاي اقتصادي ميباشد . اكنون كه فصل رقابتها تمام شده و زمان رفاقت فرارسيده انتظار مي رود نمايندگان منتخب با  وحدت و همدلي به دنبال حل مشكلات بروند .

خوشبختانه مجمع جديد نمايندگان استان مازندران در همين ابتدا و قبل از شروع بكار رسمي ، اراده و انگيزه خوبي براي پاسخگويي به مطالبات مردم از خود نشان دادند و شهروندان نيز با ملاحظه ي اين جديت ، اميدوارند در دوره فعاليت مجلس يازدهم ، با تلاش و رايزني نمايندگان محترم استان ، توجه افزونتري به نيازها و مطالبات اين ديار معطوف شود اما بايد پذيرفت كه ساري مركز استان هست و اين مركزيت اداري و سياسي شرايط ويژه اي را براي اين شهر رقم زده است . يعني مركز استان همانطوركه ناگزير از سرويس دهي استاني و حتي ملي است ، براي برخورداري از امكانات و اعتباراتي كه جوابگوي موقعيت و الزامات مركزيت باشد ، به نگاه استاني و ملي نياز دارد و از قضا بيشترين توان و امكان جلب چنين نگاهي در نزد نمايندگان شهرستان در مجلس شوراي اسلامي قرار دارد و به همين دليل توقع مردم از آنها براي حل مشكلات ، بيشتر از ساير متوليان و كارگزاران ميباشد.

از طرفي وقتي از توسعه استان سخن ميگوئيم هر عقل سليمي حكم ميكند كه اساس اين توسعه بايد در مركز استان افكنده شود چراكه مركز استان ، پيشاني استان به شمار مي آيد و توسعه شهر مركز استان ، راه را براي توسعه و آباداني كليت استان مي گشايد اين در حالي است كه اجراي پروژه هاي اساسي در مركز استان نيازمند حمايت هاي فرااستاني است . در حال حاضر پروژه هاي متعددي در ساري در دستور كار قرار دارد يا در دست اجراست كه تسريع در عمليات اجرايي و تكميل آنها مستلزم بودجه استاني و ملي ميباشد از جمله نيروگاه زباله سوز ، فاز دوم بوستان ملل ، پارك جنگلي سكوتپه ، پروژه بزرگ پل تا پل ، پارك موزه دفاع مقدس ، ميانگذر شهيدان شمشيربند ، زيرگذر ميدان امام ، پياده راه حدفاصل ميدان ابن شهرآشوب – ميدان ساعت ، بازگشايي مسير قارن و... كه با پيگيري مجدانه نمايندگان منتخب مردم در يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي آقايان زارعي و بابايي در جهت جلب همكاري دولت ، قطعا با سرعت و جديت عملياتي خواهند شد انتظار ميرود دو بزرگوار در دوره فعاليت خود توسعه و تحول مركز استان را عينيت بخشند .

خرسنديم كه منتخبين محترم مردم عزيز شهرستانهاي ساري و مياندرود با عنايت به مسئوليتهاي قبلي بر مسائل حوزه انتخابيه شان كاملا اشراف دارند و عزم خود را براي پيگيري مشكلات جزم نموده اند ، با آرزوي توفيق روزافزون و سربلندي اين عزيزان اميدواريم با همين عزم و آهنگ فعاليت هاي خود را پي بگيرند و پاسخ مناسبي به اعتماد مردم بدهند ان شاء الله

عليجان شمشيربند

رئيس شوراي اسلامي شهر ساري

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات