اشکالات برنامه ریزی از تهران برای ساخت وساز درکل کشور

اشکالات برنامه ریزی از تهران برای ساخت وساز درکل کشور

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن گفت: اینکه بخواهیم از تهران برای سراسر نقاط ایران برنامه‌ریزی کنیم، نادرست است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نصرالدین الیاس‌زاده مقدم در گفت‌وگو با ایسنا ، بیان کرد: وام مسکن باید متناسب با شرایط اقلیمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی هر استان تخصیص داده شود. باید آمار دقیقی از استان‌ها داشته باشیم و بنا بر شرایط فرهنگی و اقتصادی آنها، میزان تسهیلات و وام مسکن معین شود.

وی افزود: طی چند سال گذشته، وزارت راه و شهرسازی فعالیتهایی جهت پاسخگویی به نیاز مسکن انجام داده است که در کوتاه‌مدت برای پاسخگویی به نیاز قشر ضعیف جواب داده است اما نتوانسته نیاز قشر متوسط را برطرف کند.

الیاس‌زاده در ادامه تصریح کرد: باید برای بخش مسکن یک برنامه‌ریزی دراز‌مدت داشته باشیم و انبوه‌سازی را ترویج دهیم. کشور‌های پیشرفته از این طریق توانسته‌اند نیاز بخش مسکن خود را پاسخ داده و در جایگاهی باشند که نیاز قشر متوسط را برطرف کرده باشند.

وی همچنین با بیان اینکه ساخت‌وساز باید به سمت صنعتی‌ شدن هدایت شود، خاطرنشان کرد: صنعتی‌سازی کیفیت زندگی و سکونت را افزایش می‌دهد.

الیاس‌زاده با اشاره به اینکه ۲۰ میلیون تومان وام مسکن حتی برای هزینه اولیه‌ی ساخت‌وساز هم کفایت نمی‌کند، اظهار کرد: ۲۰ میلیون تومان وام پاسخگوی نیاز مسکن قشر متوسط نیست و نمی‌تواند آن‌ها را صاحب خانه کند.

این کارشناس در پایان افزود: بخش مسکن نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و دراز‌مدت دارد؛ برنامه‌ای که با تغییر مدیریت‌ها، تغییر نکند و براساس یک برنامه سیستماتیک باشد.

 

 

    نظرات