تدوين برنامه پيشگيري و كنترل هاري در حيات وحش كشور

تدوين برنامه پيشگيري و كنترل هاري در حيات وحش كشور

جلسه تدوين برنامه اجرايي و عملياتي در خصوص پيشگيري و كنترل بيماري هاري در حيات وحش كشور در دفتر حفاظت و مديريت حيات وحش با همكاري اداره كل استان البرز و انيستيتو پاستور شمال كشور در محل قرنطيه و بازپروري حيات وحش پرديسان برگزار شد.

به گزارش«پارما» از  پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست، مدير كل دفتر حفاظت و مديريت حيات وحش با اشاره به اينكه بيماري هاري يكي از خطرناك ترين بيماري هاي ويروسي مشترك بين انسان و است گفت: بيماري هاري سالانه صدمات جبران ناپذيري به سلامت جامعه ،اقتصاد دامپروري و تنوع زيستي وارد مي كند.

شهاب الدين منتظمي در ادامه افزود: يكي از اهداف سازمان حفاظت محيط زيست اجراي دستورالعمل و پيگيري اقداماتي است كه همسو با اقدامات سازمان دامپزشكي و وزارت بهداشت، اين بيماري را در حيات وحش و محيط انساني پيشگيري وكنترل كند.

با توجه به اين موضوع پيش نويس برنامه راهبردي پيشگيري و كنترل بيماري در حيات وحش توسط اداره كل حفاظت محيط زيست استان البرز و با پيشنهاد و نظارت دفتر حفاظت و مديريت حيات وحش تدوين شده كه در جلسه روز يكشنبه 11 خرداد99 با حضور معاون دفتر حفاظت و مديريت حيات وحش، دامپزشكان گروه بيماري هاي حيات وحش و دامپزشك حفاظت محيط زيست استان البرز در مركز قرنطينه و بازپروري حيات وحش پارك پرديسان مورد بررسي قرار گرفت.
لازم به ذكر است، اين طرح با مشاوره علمي كارشناس ارشد پژوهشكده شمال انستيتو پاستور ايران و استفاده از دانش و تجربه كارشناسان و دامپزشكان ادارات كل حفاظت محيط زيست استان ها تهيه شده كه پس از نهايي شدن ،پيگيري لازم براي اجراي آن صورت خواهد پذيرفت.
​​​​​​​ لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات