افتتاح نخستین باشگاه پرنده نگری شرق کشور در مشهد /ثبت ملی منطقه  طبیعی هفت حوض

افتتاح نخستین باشگاه پرنده نگری شرق کشور در مشهد /ثبت ملی منطقه طبیعی هفت حوض


به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی افزود: شب گذشته با حضور جمعی از مدیران استانی و شهری، نخستین باشگاه پرنده‌نگری شرق کشور به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی راه اندازی این در منطقه نمونه گردشگری هفت حوض درجنوب شرق مشهد آموزش و افزایش دانش عمومی با تاکید بر کودکان در حوزه پرنده نگری است گفت: با توجه به پتانسیل بالای استان و حضور پرنده شناسان متخصص بومی، این مرکز با تجهیزات تخصصی همچون تلسکوپ های مخصوص پرنده نگری، دوربین های مجهز چشمی و... به بهره برداری رسید و هم اکنون بیش از ۸۰ گونه مختلف از پرندگان مختلف وحشی درسایت هفت حوض مشاهده و مشخصات آنها ثبت پایگاه داده های باشگاه شده اند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه هسته اصلی این باشگاه متشکل از متخصصان محیط زیست، اساتید دانشگاه و فعالان محیط زیست در زمینه مرتبط با موضوع است و در آینده نزدیک عضو گیری این باشگاه گسترش خواهد یافت گفت: کتابچه های راهنمای پرنده نگری و دیگر منابع علمی لازم برای گروه های مختلف سنی دراین باشگاه موجود است و در آینده نزدیک در بوستان های اصلی کلانشهر مشهد مقدس همچون بوستان ملت و وکیل آباد نیز کیوسکهای مخصوص پرنده نگری با حضور تیم های آموزشی  مستقر خواهند شد تا گونه های مختلف پرندگان در زیستگاه های شهری را به علاقمندان در رده های مختلف سنی معرفی کنند.

مدیرعامل منطقه ملی نمونه گردشگری هفت‌حوض نیز دراین مراسم گفت: رونمایی از سند ابلاغی منظر طبیعی هفت‌حوض به‌عنوان اثر طبیعی ملی اتفاقی بسیار مبارک است، زیرا محدوده و حریم شهر مشهد فاقد اثر طبیعی ملی بود و این سند به‌عنوان اولین اثر طبیعی ملی در شهر مشهد رونمایی شده است.

مهدی زارعی با بیان اینکه ثبت ملی منطقه هفت‌حوض به‌طور قطع در ورود طبیعتگردان به این منطقه گردشگری تاثیر به‌سزایی خواهد داشت، تصریح کرد: با این اقدام علاوه بر اینکه علاقمندان بسیاری این منطقه را خواهند شناخت، با ثبت ملی منطقه هفت‌حوض، این منطقه بکر از دست‌اندازی سودجویان حفظ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت و منطقه ملی نمونه گردشگری هفت‌حوض ادامه داد: عملیات ایده‌پردازی این مجموعه از بهمن پارسال آغاز شد و خوشبختانه در فاصله کمی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، سایت پرنده‌نگری آماده بهره‌برداری شد. لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات