جلوگیری از حفاری‌های زائد با تشکیل کمیسیون حفاری‌ها در شهرداری

جلوگیری از حفاری‌های زائد با تشکیل کمیسیون حفاری‌ها در شهرداری

علی امینی‌خواه در گفتگوی زنده با برنامه رادیویی #صبح_سیلک عنوان کرد: کمیسیون حفاری‌ها یکی از مصوبات هیئت دولت است که در سال ۶۶ به کل شهرداری‌های کشور ابلاغ شد تا نظارت دقیقی بر نحوه اجرا و زمانبندی حفاری‌ها صورت گرفته و کمترین خسارت به شهروندان و معابرشهری وارد شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون حفاری‌ها پروژه‌های شرکت‌های خدمت رسان را بررسی و بر اساس ضوابط اقدام به صدور مجوز حفاری می‌کند، تصریح کرد: ادارات خدمت رسان مثل آب، برق، گاز و مخابرات موظفند درخواست‌های خود را از مدت ها قبل از انجام پروژه به شهرداری ارائه دهند و از زمان شروع تا تکمیل پروژه به مدت یک سال مسئولیت هرگونه مشکل و حادثه متوجه آن شرکت حفار خواهد بود.

دبیر کمیسیون حفاری های شهرداری کاشان با اشاره به ضرورت هماهنگی کامل شرکت‌های خدماتی با شهرداری برای جلوگیری از حفاری‌های زائد، دوباره‌کاری و بروز حوادث احتمالی در حفاری‌ها گفت: در دشت کاشان 350 تا 400 کیلومتر شبکه فاضلاب شهری ایجاد شده و وجود قنات‌های متروکه باعث شده که به مرور زمان در اثر بارندگی‌ها زمین نشست پیدا کند.

امینی‌خواه افزود: شرکت‌های خدمت رسان باید برای جلوگیری از فرونشست بیشتر زمین به پرکردن و بهسازی اصولی ترانشه‌های حفاری شده بپردازند و شهرداری هم با حفر چاه‌های جذبی مناسب، آب‌های سطحی را به آن هدایت کند.

وی با تأکید بر اینکه بهسازی و آسفالت‌ریزی در معابر و خیابان‌های شهر هزینه‌های زیادی به شهرداری تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: از شهروندان انتظار می‌رود ضمن کوشش برای محافظت از معابر شهری، موارد نیازمند بهسازی را به سامانه 137 گزارش کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات