پاسخگویی و حفظ حرمت شهروندان اولین اولویت شهرداری  ...

پاسخگویی و حفظ حرمت شهروندان اولین اولویت شهرداری ...

پاسخگویی و حفظ حرمت شهروندان اولین اولویت شهرداری است/تلاش بسیاری برای بهبود شرایط کارکنان شهرداری در جریان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، بتول گندمی در بازدید از شهرداری منطقه یک و دیدار با کارکنان این مجموعه گفت: شهردار منطقه باید به‌عنوان نفر اول منطقه اشراف و تحلیل کاملی از شرایط تمام محلات داشته برنامه مدونی برای حمایت از اقشار مختلف منطقه ارائه کند.

وی بابیان اینکه در کار شهرداری حرمت و رضایت مردم بیشترین  اهمیت را داراست، افزود: حتی درخواستی که برای آن قانونی نداریم هم باید با ادبیات مناسب پاسخ گفته شود. به‌هرحال شهرداری منطقه در صف مواجهه مستقیم با مردم است و باید بر نحوه تعامل با ارباب‌رجوع حساس باشد. به‌عنوان‌مثال اگر احساس می‌شود کارمندی ضریب عصبی بالایی دارد باید وی را موقتاً از پاسخگویی معاف و شرایط لازم برای احیای شرایط جسمی و روحی وی را مهیا کرد.

گندمی ادامه داد: قاعدتاً همه ما کارمندان در روزهایی به دلیل شرایط سخت اقتصادی و اجتماعی آرامش لازم را نداریم و باید در معاونت برنامه‌ریزی این موارد دیده شود تا نه همکار آسیب ببیند و نه مردم. چراکه اگر از کارکنان شهرداری بداخلاقی دیده شود بلافاصله با اتهام‌های ناشایست و نامربوط مواجه می‌شویم و این‌گونه حیثیت دستگاهی خدماتی با پانزده هزار عضو زیرسوال می‌رود.

به گفته وی وقتی مجموعه‌ای ناچار به تولید درآمد است باید نحوه تعامل و رابطه مناسب با مردم را رعایت کند که کار سختی است. البته در سه سال گذشته منطقه یک رضایت نسبی خوبی جلب کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در شورا همیشه بنا بر حفظ آبرو و حیثیت همکاران داشتیم و تلاش می‌کنیم احترام شایسته همکاران زحمتکشمان لحاظ شود. متأسفانه امروز باوجودیکه شهرداری به‌صورت 24 ساعته در حال فعالیت است شاید به خاطر برخی رفتارها یا نداشتن حساسیت لازم در برخوردها و رفتارها، با نگاه و احترامی که شایسته آن است از سوی شهروندان مواجه نمی‌شود.

گندمی تأکید کرد: شهرداری منطقه باید به امور اجتماعی و ساکنان منطقه آگاه باشد؛ به عنوان مثال چه تعداد معلول در بین ساکنان دارد که در بحران‌ها و اتفاقات ناخوشایند نیازمند امداد فوری هستند و از این قبیل مثالها که بسیار است و شهردار می‌بایست این موارد را در اداره یک منطقه درنظر داشته باشد.

اولویت منطقه یک ایمنی است
وی با اشاره به اینکه نگاه شورای پنجم توسعه پایدار شهر است، گفت: درست است که بخش‌های برخوردار در شهر داریم و تمرکز توسعه شهر نیز بر مناطق کم برخوردار است اما باید مراقب بود با برداشت از درآمد این مناطق و هزینه کردن در سایر مناطق، مناطق برخوردار ما به بی‌ثباتی نرسند. ازاین‌رو در این دوره احصای میانگین سرانه درآمد و هزینه هر شهروند در تمام مناطق را مطرح کردیم تا بتوانیم در توزیع درآمدها جانب اعتدال و عدالت را رعایت کنیم.

گندمی اضافه کرد: وضعیت خدماتی مناطق برخوردار نباید به حدی برسد که شهروند معترض شود و اگر اولویت ایجاد تأسیسات شهری جدید در آن‌ها مطرح نیست دست‌کم باید امکانات بدیهی از قبیل آسفالت و فضای سبز و... در وضعیت مطلوب باشند و لازم است موجودی‌ها را به بهترین نحو حفظ و نگهداری کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد ادامه داد: موضوع ایمنی و بحران در منطقه یک به دلیل  بافت متراکم خدماتی، اداری و تجاری دغدغه بالایی دارد و لازم است ضریب ایمنی این منطقه افزایش یابد. به‌ویژه که در این منطقه بافت معاصر ارزشمندی داریم که باید ایمنی آنها تأمین شود.


تأکید بر اصلاح شرایط نیروی انسانی
وی با اشاره به اینکه از آغاز به کار شورای پنجم نیروهای شهرداری مراجعات بسیاری داشتند، گفت: در آن ایام افرادی به ما مراجعه می‌کزدند که در شهرداری فعالیت داشتند. از این مراجعات یازده نوع ارتباط کاری با شهرداری احصا کردیم که درعین‌حال امنیت شغلی نداشتند. ما از ابتدای کار درصدد اصلاح وضعیت و ساماندهی برآمدیم اما با مقاومتهایی مواجه شدیم.

گندمی تصریح کرد: حمایت از نیروهای انسانی سختی‌های فراوانی دارد اما وقتی نیروی ما امنیت شغلی ندارد نمی‌توان توقع کار مفید از وی داشت. بااین‌وجود تمام تلاش ما در شورا و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، حل‌وفصل مشکلات موجود و ساماندهی هرچه سریعتر وضعیت کارکنان از طریق وزارت کشور است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات