ورود 2200 دوچرخه نسل چهار و اسکوتر به مشهد در  ...

ورود 2200 دوچرخه نسل چهار و اسکوتر به مشهد در ...

ورود 2200 دوچرخه نسل چهار و اسکوتر به مشهد در آینده نزدیک

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، علیرضا شهریاری در گفتگویی ضمن گرامیداشت سوم ژوئن، روز جهانی دوچرخه‌سواری، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که به همین مناسبت امروز همایش دوچرخه‌سواری برگزار شد و شاهد حضور و استقبال پرشور شهروندان بودیم.

وی با بیان اینکه آلودگی هوا، یکی از مسائل و معضلات امروز شهرهای ماست، گفت: برهمین اساس ما باید به سمت استفاده از وسائل نقلیه برقی و دوچرخه گام برداریم تا به محیط زیست خود کمک کنیم.

شهریاری در ادامه افزود: شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای گسترش دوچرخه‌سواری داشته و تنها در سال 98، 70 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه احداث شده است.

عضو کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهدمقدس با بیان اینکه سرعت تردد خودروها در شهرهای ما بالاست، گفت: ایجاد مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری ضامن سلامت دوچرخه‌سواران است و با چنین اقداماتی میتوان موجب تشویق شهروندان به دوچرخه‌سواری شد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی برای دوچرخه‌سواری، اظهارکرد: فضاهای اطلاع‌رسانی شهر می‌تواند به این موضوع اختصاص پیدا کند و در جهت فرهنگ‌سازی اقدامات موثری انجام دهد.

شهریاری در ادامه با اشاره به ورود 2 هزار دوچرخه اشتراکی جدید نسل چهار، در آینده نزدیک، گفت: در کنار این دوچرخه‌ها، 200 دستگاه اسکوتر نیز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت تا گام اثرگذار دیگری در جهت توسعه حمل‌ونقل پاک در مشهد برداشته شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد در پایان گفت: شهرداری قرار است لایحه‌ای را برای جایگزینی موتورهای برقی برای پیک‌های موتوری اصناف و حمل و نقل درون‌شهری سطح شهر به شورای شهر ارسال کند که شورای پنجم حمایت خواهد کرد ضمن اینکه این ابتکار عمل قابل تقدیر است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات