رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز: شهرداری احداث پارک‌های بانوان مناطق شیراز را تکمیل کند

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز: شهرداری احداث پارک‌های بانوان مناطق شیراز را تکمیل کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «احمد تنوری» با اشاره به یکصد و هفدهمین جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا با موضوع بررسی و نظارت بر پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار سال ۹۹ در حوزه کمیسیون  فرهنگی که با حضور اعضا، مدیران شهرداری، مشاوران و کارشناسان شورا تشکیل شد، بر تحقق ماموریت سازمان فرهنگی در برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های گذران اوقات فراغت شهروندان تاکید کرد.

وی به پروژه پارک‌های موضوعی همچون احداث پارک بانوان در مناطق شهری اشاره داشت و گفت: با توجه به گزارش استخراجی از سیستم فرابر و عدم درج درصدی از اجرای پروژه مقرر شد گزارش اجرای این پروژه‌ها از سوی شهرداری به کمیسیون ارائه شود.

وی بر تهیه پیوست فرهنگی پروژه تاکید کرد و افزود: پیرو پیگیری‌های انجام شده درسال ۹۸ در خصوص باغ بانوان واقع در بلوار امیرکبیر مقرر شد با نصب حفاظ بر روی پل شهدای کشن امکان تجمیع باغ خانواده و باغ بانوان فراهم شود.

او یادآور شد: با توجه به اهمیت تامین آب برای حفظ و پایداری باغات احداثی و رعایت موارد زیست محیطی مقرر شد سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گزارش نحوه تامین آب این پروژه‌ها را به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پروژه احداث پردیس سینمایی در بوستان جوان تصریح کرد: با توجه به گزارش استخراجی از سیستم فرابر و تاخیر ۱۶ درصدی از اجرای پروژه و همچنین برگزاری مناقصه محدود توسط شرکت شهر راز به عنوان عامل چهارم و تغییر جنس سازه سقف پروژه مقرر شد جزئیات این پروژه نیز در کمیسیون بررسی شود.

تنوری گزارش اجرای پروژه، دلایل و توجیحات برگزاری مناقصه محدود، دلایل تاخیر اجرای پروژه، جدول زمان‌بندی اجرای پروژه و تهیه پیوست فرهنگی پروژه را از جمله مواردی دانست که باید مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: مقرر شده است کاربرگ مناسب و ایجاد ساختار نظارتی با کمک مشاوران کمیسیون تهیه و با بازدید از پروژه نتایج به کمیسیون ارائه شود.

گفتنی است با توجه به تعاریف مختلف حاصل شده از عناوین باغ و پارک مقرر شد در نامگذاری پروژه به ماهیت پروژه توجه ویژه شود.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات