مرکز تحقیقات ساختمان و کنترل مسکن مهر

مرکز تحقیقات ساختمان و کنترل مسکن مهر

http://www.bananews.ir/معاون بخش بتن مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن گفت : کنترل ساخت وساز بیش از یک میلیون دستگاه واحد مسکونی مهر ، از عهده این مرکز خارج است و دیگر نهادهای ذیربط در این بخش باید فعال باشند .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ' علیرضا پورخورشیدی ' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت : براساس برنامه ریزی ساخت حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح مهر در شهرجدید پرند واقع در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب استان تهران درحال اجرا است و کادر فنی محدود مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن قادرنخواهند بود ، تمامی این پروژه ها را کنترل کنند .

پیش از این کارشناسان بخش ساختمان با بیان اینکه از سوی وزارت راه وشهرسازی مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن به عنوان ناظر عالی بر پروژه های مسکن مهر تعیین شده ،گفته بودند از نظر قانونی یک تشکیلات تحقیقاتی نمی تواند وظیفه نظارتی برعهده گیرد .

پورخورشیدی افزود: براساس برخی از اطلاعات منتشر شده حدود ۸۰ درصد ساخت وسازهای مسکن مهر تحت کنترل قرار می گیرد .

وزارت مسکن وشهرسازی سابق مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن را به عنوان تنها مرجع تایید فناوریهای نوین و شیوه تولید صنعتی ساختمان معرفی کرده بود .

'محمود فاطمی عقدا ' رئیس مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن پیش از این گفته بود ،آخرین اطلاعات گردآوری شده در خصوص شیوه های ساخت وساز در طرح مهر براساس تسهیلات دریافتی نشان می دهد که حدود ۳۰ درصد ساخت وساز این طرح به روش صنعتی صورت می گیرد .

درواقع اطلاعات ساخت وساز صنعتی در طرح مهر نشان می دهد که حدود ۷۰ درصد به روش سنتی ساخته می شود که مرجع مشخصی برای کنترل و نظارت ندارد .

وزارت راه وشهرسازی قرار است تا پایان سال آینده مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی شهری را تحویل متقاضیان واجد شرایط قرار دهد .

سهمیه خانه های مهر در شهرهای جدید ۳۷۲ هزار دستگاه تعیین شده ، در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۲۴۰ هزار دستگاه برنامه ریزی شده و در بافت فرسوده ۲۵۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است و بقیه خانه های مهر تا سقف مذکور در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر ساخته خواهد شد .

وزارت راه وشهرسازی قبلا پیش بینی کرده بود که تا پایان شهریور ۵۰۰ هزار واحد مسکونی مهر را تحویل دهد ، اما اکنون زمان بندی تحویل این واحد ها تا پایان سال ۱۳۹۰ تغییر پیدا کرده است .

 

 

    نظرات