انبوه‌سازان مسکن مهر اخطار گرفتند

انبوه‌سازان مسکن مهر اخطار گرفتند

http://www.bananews.ir/علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی صبح دیروز – یک روز بعد از چاپ گزارشی درباره موانع سکونتی در مسکن مهر – عازم شهر جدید پرند شد و از بیش از ۱۰ پروژه بزرگ مسکن مهر با ظرفیت کل ۵۰ هزار واحد مسکونی بازدید کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) نیکزاد در حالی که نسبت به پیشرفت فیزیکی ساخت‌و‌سازها توصیه‌هایی را به سازنده‌های مسکن مهر ارائه کرد، درباره برخی پروژه‌ها که تاخیر در تکمیل یا تحویل آنها به وجود آمده، گفت: در صورتی که تاخیرها غیرموجه باشد طبق مفاد قراردادهای سه‌جانبه که بین بانک، وزارت مسکن وقت و انبوه‌سازان منعقد شده، جریمه‌هایی اعمال خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد هزینه ساخت مسکن مهر بدون فوت وقت توسط بانک در قالب تسهیلات پرداخت می‌شود و دلیلی برای تاخیر یا کم‌کاری وجود ندارد.

نیکزاد دیروز خطاب به مسوولان پروژه مپسا واقع در شهر جدید پرند گفت: قبل از واگذاری واحدهای مسکونی کلیه خدمات به‌خصوص آب، برق و گاز باید تکمیل شده باشد.

وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید ۸ ساعته از شهر جدید پرند در گزارشی آخرین وضعیت دسترسی خانوارها در کل کشور به مسکن را اعلام کرد و گفت: هم‌اکنون ۱۹ میلیون و ۷۵۰ هزار خانوار در کشور وجود دارد که در مقابل این تعداد، ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در بازار مصرفی در حال استفاده است. وزیر راه و شهرسازی در عین حال گفت: هم‌اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در دست احداث است که با عرضه آنها تعداد آپارتمان‌ها با تعداد خانوارها برابر خواهد شد.

علی نیکزاد در حاشیه این بازدید در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگار دنیای اقتصاددرباره برخی کمبودها در پروژه‌های مسکن مهر نیز گفت: روال شهرسازی به این صورت است که با تکمیل واحدهای مسکونی و عرضه آنها به بازار به تدریج سایر خدمات سکونتی و رفاهی تکمیل و آماده مصرف می‌شود، اما برقراری خدمات بدیهی همچون آب، برق و گاز شرط اصلی ما برای تحویل مسکن مهر است.

 

 

    نظرات