رشد۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری در نیمه نخست امسال

رشد۳۱ درصدی تخلیه و بارگیری در نیمه نخست امسال

http://www.bananews.ir/مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: در نیمه نخست امسال میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا با رشد ۳۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۰۶ هزار و ۲۰۹ تن انواع کالا افزایش یافت.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عادل دریس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نیمه نخست امسال تعداد ۹۹ شناور از بندر خرمشهر به کشور عراق بارگیری شد که این میزان بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۴۶ درصد و از نظر وزنی ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در شش ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کانتینر TEU به بیش از ۴۷ هزار TEU رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد رشد داشت.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: همچنین در نیمه نخست سال گذشته ۱۶۴ فروند کشتی با حجم بالای یک ‌هزار تن در بندر خرمشهر تردد کرد و این رقم در مدت مشابه سال ‌جاری به ۲۵۰ فروند رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد افزایش یافت.

دریس عنوان کرد: میزان تردد مسافر در این بندر در شش ماهه امسال، ۱۶ هزار و ۸۸۶ نفر بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است. همچنین ۱۰۱ فروند کشتی تجاری به بندر خرمشهر وارد و از آن خارج شد که این میزان تردد کشتی تجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۷۴ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: میزان صادرات در شش ماه امسال۲۶۰ هزار و ۱۳۹ تن کالا بود که در مقایسه با آمار سال گذشته ۶۶ درصد افزایش یافته است. یک‌هزار و ۲۳ تن انواع کالا نیز به بندر خرمشهر وارد شد که با رشد ۳۳ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: در نیمه نخست امسال ۱۰۷دستگاه خودرو در بندر خرمشهر بارگیری شد که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشت.

 

 

    نظرات