رفع تصرف بیش از ۲۴ هزار مترمربع اراضی ملی در استان اصفهان

رفع تصرف بیش از ۲۴ هزار مترمربع اراضی ملی در استان اصفهان

رفع تصرف بیش از ۲۴ هزار مترمربع اراضی ملی در استان اصفهان
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: ۲۴ هزار و ۲۸۵ مترمربع اراضی ملی استان در سال جاری، با هدف حفظ حقوق بیت‌المال از دست متصرفان خارج شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان در گفت‌و گو با کارشناس خبر اظهار داشت: با هوشیاری عوامل یگان حفاظت از اراضی این اداره کل از ابتدای سال جاری تعداد ۳۳ مورد رفع تصرف فوری از اراضی ملی انجام شده و در مجموعِ عملیات صورت گرفته، اراضی با ارزش بیش از ۳۱ میلیارد ریال، در گستره استان اصفهان رفع تصرف شده و به اراضی ملی و بیت المال بازگشت داده شده است.
وی با اشاره به اینکه استان اصفهان علاوه بر مرکز استان، ۲۲ شهرستان دارای اراضی قابل حفاظت را شامل می شود، گفت: با همت و تلاش معاونت املاک و حقوقی و یگان حفاظت از اراضی اداره کل، این استان در اجرای احکام از خوروبیابانک تا فریدونشهر و از آران و بیدگل تا سمیرم عملکرد خوبی داشته است. و در این راستا امسال تا کنون تعداد ۸ فقره اجرای حکم قضایی جهت اراضی به وسعت ۳۴ هزار و ۵۴۹ مترمربع و به ارزش ریالی بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال در سطح استان انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: شغل حفاظت از جمله مشاغل حساس است، که کارکنان آن باید به بهترین نحو آموزش‌های لازم را دیده تا بتوانند در برخورد با جرائم معترضین و متصرفین از اراضی دولتی موفق عمل کنند.
وی به جدیدترین شیوه‌های حفاظتی اشاره کرد و افزود: آشنایی کارکنان بخش حفاظت از اراضی با جدیدترین شیوه‌های حفاظتی، مراقبتی و استانداردهای علمی امری لازم و ضروری است. که در راستای تحقق این هدف و طی هماهنگی‌های بعمل آمده عوامل یگان حفاظت از اراضی اداره‌کل به میزان ۶۰ نفر ساعت آموزش دیدند و در ۱۰ دوره آموزشی شرکت کردند.
قاری‌قرآن در پایان گفت: عوامل یگان حفاظت از اراضی استان براساس برنامه پیش‌بینی شده عمل می کنند و در جهت حفاظت از بیت‌المال و جلوگیری از تصرف اراضی ملی بصورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل نیز به حراست و صیانت از اراضی و منابع‌ملی می‌پردازند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان

    اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات