افزایش طول راه های استان یزد/تسریع در تکمیل پروژه های ساختمان های دولتی و عمومی استان

افزایش طول راه های استان یزد/تسریع در تکمیل پروژه های ساختمان های دولتی و عمومی استان

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی ،استان یزد با داشتن موقعیت مناسب حمل و نقلی،می تواند نقش موثری را در جابه جایی بار و مسافر در سال جهش تولید  داشته باشد.

به همین منظور این اداره کل تلاش وافر داشته است تا در سال گذشته با برنامه ریزی های انجام شده بخش مهمی از طول راه های استان را افزایش داده و در جهت تسهیل عبور و مرور نسبت به  ارتقاء محورهاي مذكور اقدامات موثری را در این زمینه برنامه ریزی نماید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن اشاره به افزایش طول راه های استان گفت:همکاران پرتلاش ما در حوزه معاونت مهندسی و ساخت در سال گذشته با 11 پروژه راهسازی فعال و 4 پروژه در دست مطالعه در حوزه ساخت راه ها،اقدامات ارزنده ای را داشته اند.

رضا یادگاری با اشاره به اینکه در سال 1397 استان یزد دارای764 کیلومتربزرگراه و 686 کیلومتر راه اصلی و 955 كيلومتر راه فرعی و 5848 كيلومتر راه های روستایی بوده و خوشبختانه هم اکنون 64 كيلومتر به بزرگراه افزوده شده و به همین دلیل 17 كيلومتر از راههاي اصلي به بزرگراه با اعتباری بالغ بر2870 میلیارد ریال ارتقاء پیدا کرده است و با برنامه ریزی های انجام شده،مقرر گردیده در سالجاری،107کیلومتر بزرگراه و 50کیلومتر به راه های اصلی با اعتباری بالغ بر 4700 میلیارد ریال به طول این راه ها اضافه شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان یزد یادآوری کرد: با توجه به تصمیمات كلان اتخاذ شده در سطح ستاد وزارت راه و شهرسازي وظایف و مسئولیت ساخت راه های فرعي و روستايي از ادارات كل راه و شهرسازي منفک و به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای واگذار گرديده است . به همین منظور در سالجاری مسئولیت ساخت و توسعه راه های فرعي و روستایی به عهده اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي مي باشد.

این مقام مسئول در ادامه گفتگو به برخی از پروژه های ساخت ساختمان های دولتی در این حوزه اشاره کرد و افزود:در سال گذشته 3 پروژه ساخت ساختمان های دولتی و عمومی را در دستور کار داشتیم که امسال در جهت تکمیل این پروژه ها تلاش خواهد شد تا مورد بهره برداری قرار گیرد.2پروژه دیگر مطالعاتی و بازنگری ساختمان های دولتی و عمومی در سالجاری در دستور کار قرار داده ایم.

یادگاری اهمیت ساخت آزادراه اردکان به مهریز را مهم دانست و اعلام کرد قرارداد ساخت این آزادراه با سرمایه گذار منعقد شده و به امید خدا امسال شاهد آغاز این پروژه مهم در استان باشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که چنانچه در خصوص تأمين و اختصاص اعتبار مورد نياز پروژه مورد حمایت قرار گیریم می توانیم شاهد ساخت پروژه های  موثری در استان باشیم که علاوه بر كمك در رونق اقتصادي منطقه و كشور تاثیرات فراواني در افزایش صنعت گردشگری و همچنين در کاهش حوادث جاده اي در محورهاي استان داشته باشيم.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد

    اداره کل راه و شهرسازی استان یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات