لزوم تهیه نرم افزارهای یکپارچه سازی اطلاعات حمل و نقل و ترافیک

لزوم تهیه نرم افزارهای یکپارچه سازی اطلاعات حمل و نقل و ترافیک

به گزارش شهریار، مهدی یوسفی در نشست مشترک با سرپرست فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز اظهار کرد: با توجه به پیشرفت سیستم های ارتباطی و اطلاعاتی که مدام در حال به‌روز رسانی است، ابزارهای هوشمند شهری نیز هر روز پیشرفته تر می شود و سیستم های حمل و نقل نیز مبتنی بر زمان و میزان حرکت آن باید هوشمند شود.
او با اشاره به اهمیت هوشمندسازی در کنترل ترافیک عنوان کرد: اکنون دیگر زمان آن نیست که چهارراه ها با حضور پلیس کنترل شود یا اینکه چراغ های راهنما را به یک صورت تنظیم و رها کنیم بلکه باید با استفاده از ابزارهای نوین و هوشمند، خیابان ها و تقاطع کنترل و عبور و مرور تسهیل شود.
رییس کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان روش های سنتی در تعرفه زنی اتوبوس ها، فروش بلیط اتوبوس در ترمینال ها، زمان حرکت و دستیابی به اطلاعات میزان سفر و از این قبیل کارها را منسوخ دانست و افزود: برنامه ریزی دقیق برای مدیریت مجموعه های مختلف از جمله حمل و نقل شهری نیازمند اطلاعات دقیق است که استفاده ابزارهای نوین و پیشرفته، می تواند کمک حال مدیران برای دستیابی به اطلاعات باشد.

یوسفی با بیان اینکه هدف گذاری ما امسال انجام مقدمات هوشمندسازی است، گفت: در بودجه امسال مبلغ قابل توجهی برای هوشمندسازی شهر در نظرگرفته شده است و با بررسی های به عمل آمده مشخص شده که علاوه بر دوربین های موجود، ۱۷۰ دوربین برای نصب در سطح شهر لازم داریم که قرارداد نصب تعداد ۴۰ عدد از آن منعقد شده است.

او همچنین یکپارچه سازی اطلاعات حمل و نقل و ارتباط بین اطلاعات معاونت حمل و نقل و ترافیک و سیستم یکپارچه شهرسازی را مهم ارزیابی کرد و افزود: از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز می خواهیم تا در خصوص تهیه نرم افزار های لازم در جهت یکپارچه سازی اطلاعات حمل و نقل و ترافیک کلانشهر تبریز اقدام کنند.
عضو شورای ترافیک استان با بیان اینکه مصوبات و دستورالعمل ها نباید با تغییر مدیران تغییر پیدا کند، گفت: در راستای شفاف سازی مصوبات و عملکرد سازمان های تابعه و مناطق دهگانه و همچنین دسترسی آسان، سازمان فناوری درخصوص بارگذاری مصوبات کمیته فنی مشترک شورای ترافیک استان و ایجاد امکان دسترسی به آرشیو الکترونیکی در سیستم اقدام کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات