حضور خیرین در بازآفرینی بافت‌های تاریخی

حضور خیرین در بازآفرینی بافت‌های تاریخی

حضور خیرین در بازآفرینی بافت‌های تاریخی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محسن حسینی پویا در بازدید از ظرفیت‌های بافت تاریخی و افتتاحیه دفاتر تسهیل‌گری محلات تاریخی جنت و سرشور و بهره‌برداری از خانه تاریخی نوریان که در روز شنبه برگزار شد، افزود: اصلی‌ترین موضوعی که در مورد یک شهر باید مورد توجه قرار بگیرد، هویت شهری است، اگر هویت شهری وجود داشته باشد نظامات اجتماعی به خوبی شکل می‌گیرد و آسیب‌های اجتماعی هم کمتر می‌شود.
وی بیان کرد: شهر مشهد با وجود قدمت و هویت غنی‌ای که دارد باید نمادهای هویتی خود را هم حفظ کند، امیدواریم در این اتفاق که شهرداری در اجرای آن پیش‌قدم شده است مردم نیز همراه شوند. برای این مهم بسته‌های تشویقی برای بازسازی و مرمت بناها و خانه‌های تاریخی واجد ارزش نیز در نظر گرفته شده است.
حسینی پویا در رابطه با بنای نوریان خاطر نشان کرد: این بنا به صورت مداخله تسهیل‌گری و مشارکت مالک آماده بازآفرینی شده است و شهرداری هزینه چندانی در این خصوص پرداخت نکرده است.
وی ابراز کرد: امیدواریم که این اتفاق به صورت نقطه‌ای آغاز و بعد از آن در تمام این کوچه و بعد هم در همه محله‌های شهر ادامه پیدا کند البته موارد مشابهی داشته‌ایم که یک فعالیت مثبت به صورت نقطه‌ای آغاز و بعد از این که مردم نتیجه آن را مشاهده کرده‌اند خود پیش‌قدم و آن را در نقاط دیگر گسترش داده‌اند.
رییس کمیسیون حقوقی و امور قراردادهای شورای اسلامی مشهد در خصوص ظرفیت موجود در بین خیرین برای بازآفرینی و بازسازی ابنیه تاریخی، تصریح کرد: بسیاری از خیرین در موارد فرهنگی و میراث فرهنگی آمادگی همکاری در احیای بافت‌های تاریخی را دارند و اگر این موضوع به درستی برای آن‌ها تبیین شود و همچنین بسته‌های تشویقی مشخصی برای آن‌ها لحاظ شود، حتما تعدادی از آن‌ها برای مشارکت در این خصوص با ما همکاری می‌کنند.
وی ادامه داد: از آنجایی که خیرین از خود مردم هستند احتمالا در این موارد مشارکت می‌کنند و بهتر است که دفاتر تسهیل‌گری برای استقبال بیشتر مردم و خیرین، بسته‌هایی را تعریف کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات