تاثیر بازآفرینی ابنیه تاریخی شهر در جذب گردشگر و زائر

تاثیر بازآفرینی ابنیه تاریخی شهر در جذب گردشگر و زائر

تاثیر بازآفرینی ابنیه تاریخی شهر در جذب گردشگر و زائر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احسان اصولی در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های بافت تاریخی، افتتاحیه دفاتر تسهیل‌گری محلات تاریخی جنت و سرشور و بهره‌برداری از خانه تاریخی نوریان اظهار کرد: یکی از راهبردهای تدوین شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی، تقویت هویت و پیشینه شهر است که از مصادیق آن می توان به بافت و خانه‌های تاریخی شهر اشاره کرد.
وی افزود: متاسفانه در طول سالیان گذشته شاهد تخریب‌های بسیاری در حوزه بافت‌های تاریخی شهر بوده ایم و شهر مشهد علی رغم هویت تاریخی غنی و طولانی در بخش‌ بافت‌ها، خانه‌های قدیمی و بازسازی آن‌ها؛ جزو فقیرترین شهرهای کشور است.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد بیان کرد: در این دوره، تصمیم به توجه و احیای بافت‌های قدیمی و جلوگیری از تخریب آن‌ها داریم و اتفاقی که در حال حاضر در حال روی دادن است، بسیار مثبت و منسجم است و سبب ریل گذاری برای آینده و تداوم آن خواهد شد.
اصولی خاطرنشان کرد: با احیا و بازسازی بافت‌های تاریخی شهر، منافع مردم نیز محقق می شود و هنگامی که منافع مردم تحقق عینی یابد، آن‌ها نیز برای احیا، بازسازی و برجسته‌سازی بافت‌ها و خانه‌های قدیمی پیش‌قدم و پیگیر می‌شوند که این اتفاق خود تاثیر به سزایی در حضور گردشگران و زائران در شهر مشهد نیز دارد.
وی اضافه کرد: با بازسازی و احیای بافت‌ها و خانه‌های قدیمی، بیشینه شهر در مقابل چشم مردم قرار می‌گیرد و آ‌ن‌ها به نوعی گذشته شهر را می‌بینند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: طی این بازدید، خانه نوریان را مشاهده کردیم که از چه شرایطی خارج و آماده شده است تا شاهدی برای به نمایش گذاشتن و احیای گذشته شهر، باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات