نرخ جدید کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار درون شهری در سال 1399 اجرایی شد

نرخ جدید کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار درون شهری در سال 1399 اجرایی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، عرشیان افزود: با مصوبه شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری، افزایش نرخ کرایۀ ناوگان تاکسیرانی قزوین در سال 1399 شامل تاکسی های خطی، گردشی و آژانسی در تمامی مسیرها و خطوط نسبت به سال گذشته، با 25 درصد افزایش به طور میانگین اجرایی شد.

وی ادامه داد: برچسب نرخ کرایه های جدید بین رانندگان تاکسی توزیع شده و تمامی رانندگان تاکسی مکلف به نصب آن در سمت راست شیشه جلوی تاکسی هستند تا برای مسافرین قابل دید باشد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تصریح کرد: در اسفند ماه سال گذشته جلسات کارشناسی تعیین نرخ کرایه جدید در سازمان تاکسیرانی برگزار شد و با توجه به مسائلی همچون افزایش نرخ تورم، مشکل پول خرد و افزایش نرخ لوازم یدکی، نرخ جدید تعیین و پس از تصویب در شورای اسلامی شهر و تأیید فرمانداری اجرایی گردید.

وی بیان کرد: در هنگام برگزاری جلسات کارشناسی برای تعیین نرخ کرایه، نرخ ها با فواصل 500 تومانی تنظیم شد تا مشکلی از جهت تامین پول خرد برای شهروندان و تاکسیرانان پیش نیاید.

عرشیان خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم مقابله با شیوع ویروس کرونا بحث پرداخت الکترونیک کرایه به طور جدی در دستور کار سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است و در حال مذاکره با شرکت های ارائه دهندۀ خدمات نرم افزاری مربوطه هستیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: در سال جدید، نرخ کرایه ناوگان بار درون شهری شامل: وانت بار، نیسان، خاور، کمپرسی، پیک موتوری و ... نیز با 21 درصد افزایش به طور میانگین اجرایی و ابلاغ شد.

عرشیان در خاتمه گفت: جهت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت سوار شدن 3 مسافر در تاکسی ها هیچ گونه افزایش نرخ کرایه در نظر گرفته نشده و شهروندان گرامی در صورت مشاهدۀ هر گونه تخلف در خصوص دریافت نرخ کرایه می ­توانند شکایات خود را به طور حضوری با نیروهای گشت و بازرسی حمل و نقل عمومی و مسئولین خطوط تاکسیرانی مستقر در سطح شهر، سامانه پیامکی 30007133 و سامانه ارتباط مردمی سازمان تاکسیرانی (سامت) به شماره 33839 به طور 24 ساعته و شبانه روزی در میان گذارند. بدیهی است که گزارش های ارائه شده قابل طرح در هیئت انضباطی بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات