برگزاری بازارچه صنایع دستی با عنوان پویش شهروندی «دست‌های یک شهر»

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد:

برگزاری بازارچه صنایع دستی با عنوان پویش شهروندی «دست‌های یک شهر»

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان از برگزاری بازارچه صنایع دستی با عنوان پویش شهروندی «دست‌های یک شهر» در هتل پارس کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، محمد جهانشاهی با بیان این‌که به مناسبت روز جهانی و هفتۀ صنایع دستی، اولین رویداد میدانی کرونازیستی در قالب بازارچۀ صنایع دستی، با مشارکت شهرداری کرمان با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان و هتل پارس برگزار خواهد شد، به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: شهرداری کرمان در راستای حمایت از مشاغل شهری در حوزه‌های مختلف، با دستگاه‌هایی که در این زمینه برنامه دارند، مشارکت می‌کند.

وی افزود: به‌دنبال این هستیم با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، مدل‌هایی طراحی کنیم که متناسب با فضایی که وجود دارد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زندگی مردم سیر طبیعی خودش را پیش ببرد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از برگزاری این رویداد به‌عنوان اولین تجربه میدانی با همکاری سایر دستگاه‌ها یاد کرد و گفت: امیدواریم برگزاری این رویداد تجربه خوبی باشد تا به‌عنوان یک مدل، برای سایر برنامه‌ها نیز استفاده کنیم.

جهانشاهی افزود: در برگزاری رویدادهایی از این‌دست، ضمن توجه به سلامتی شهروندان، تقویت بنیۀ اقتصادی شهروندان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی را به‌عنوان یک هدف دنبال می‌کنیم؛ چراکه تلاش شهرداری کرمان بر این است شهروندان هم به لحاظ بهداشتی در سلامتی باشند و هم به لحاظ مسایل معیشتی، چالش‌های کمتری داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شهرداری کرمان این است که از معضلات اجتماعی که ممکن است به‌دلیل این شرایط به‌وجود آید، جلوگیری کند؛ بنابراین، تقویت و توجه به مسایل اقتصادی در قالب این رویدادها و در چارچوب پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی در دستور کار قرار دارد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با اشاره به سایر برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در هفته صنایع دستی گفت: شهرداری کرمان در قالب این پویش، از سایر برنامه‌هایی هم که تعریف شده، حمایت می‌کند.

جهانشاهی افزود: از مردم هم درخواست می‌کنیم حتی اگر اولویت‌شان نیست، در قالب این پویش از تولیدکنندگان صنایع دستی خرید کنند؛ ضمن این‌که با توجه به تمهیداتی که اداره‌کل میراث فرهنگی در نظر گرفته، تخفیف‌هایی هم قائل خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در قالب پویش شهروندی «دست‌های یک شهر»، اولین نمایشگاه مجازی صنایع دستی نیز در سایت www.kvfairs.ir از تاریخ 20 خردادماه برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ بازارچۀ صنایع دستی استان در قالب پویش شهروندی «دست‌های یک شهر» از 20 تا 30 خردادماه، از ساعت 18 تا 23 در هتل پارس کرمان دایر خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات