نصب بزرگترین تصفیه خانه شیرابه استان در مرکز مازندران

نصب بزرگترین تصفیه خانه شیرابه استان در مرکز مازندران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ساری، سید سلمان ابوالقاسمی در گفتگویی از نصب و راه اندازی بزرگترین تصفیه خانه شیرابه شمال کشور با ظرفیت روزانه 90 هزار لیتر در محل دفن زباله مرکز مازندران خبر داد و گفت: تصفیه خانه موجود در مرکز دفن به طور فعال به تصفیه شیرابه‌های موجود در این مکان می پردازد.

وی دفن بهداشتی زباله‌های مرکز استان را در شمار مهم ترین اقدامات اخیر این سازمان برشمرد و در این مورد توضیح داد: عملیات اجرایی این طرح که مهم‌ترین پروژه زیست محیطی شهرداری است در چند ماه اخیر با تاکید عباس رجبی شهردار ساری توسط سازمان مدیریت پسماند در محل دفن زباله آغاز و روزانه پسماندها بصورت بهداشتی دفن می شوند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری ادامه داد: پیش از این مسئولیت اجرایی این کار بر عهده ی پیمانکار بود که به دلیل عدم رعایت ضوابط و قرارداد فی ما بین،  بنا به دستور شهردار مرکز استان خلع ید و سازمان مدیریت پسماند مجری این پروژه شد.

وی با اشاره به اینکه در مرحله نخست با همکاری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اطراف محل دفن زباله درختکاری سپس با مدیریت صحیح مراحل آهک پاشی و تصفیه زباله آغاز شد، تصریح کرد: شیرابه‌های تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز و محیط های درخت کاری شده در محل دفن زباله مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابوالقاسمی افزود: با اجرایی شدن این پروژه بزرگ زیست محیطی علاوه بر كاهش اثرات منفی زیست محیطی دفن زباله، از نفوذ شیرابه‌ها در آب‌های زیرزمینی نیز جلوگیری شده است.

وی همچنین از خرید 60 تن آهک و 50 تن بتونیت برای دفن بهداشتی زباله در این مکان خبر داد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات