سامانه ثبت و مدیریت پیام های...

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد از بهره برداری سامانه ثبت و مدیریت پیام های اضطراری ( S.O.S ) برای حوادث مربوط به آتش نشانی با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد – مجید بیکی در نشست پرزنت سامانه S.O.S که با حضور سید محمد میرجلیلی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، شرکت مجری و کارشناسان دوحوزه برگزار شد، اظهار کرد: این سامانه قرار است به عنوان بخشی از سامانه شهربین (سامانه گزارش مشکلات و مسائل شهری یزد) فعالیت نماید که بخش مرتبط با خدمات اضطراری را پوشش خواهد داد.
رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد افزود: شهروند با اجرای سامانه شهربین قادر است به سرعت اقدام به ثبت نقطه مکانی حادثه نماید و بعد از ثبت نقطه و ارسال به سامانه، اطلاعات تکمیلی مورد نظر همچون نوع حادثه، تصویر یا فیلم حادثه را نیز ارسال نماید، سامانه مرکز کنترل ۱۲۵ این اطلاعات را دریافت نموده، پالایش کرده و به سرعت اطلاعات لازم از جمله محل دقیق حادثه را به خودروهای آتش‌نشان ارسال می‌نماید.

وی اضافه کرد: خودروهای آتش نشانی که به سرعت اعزام شده اند قادر خواهند بود تا بر روی تبلت تعبیه شده، اطلاعاتی نظیر محل دقیق حادثه بر روی نقشه، مسیریابی تا محل حادثه، ایستگاه های درگیر حادثه، محل سایر خودروهای اعزامی، جزییات حادثه از جمله فیلم و تصاویر ارسالی از حادثه، نوع حادثه و تصویر هوایی محل حادثه را مشاهده نموده و آتش نشان ها به محض رسیدن به محل، با اطلاعات کافی به محل وارد شوند.
بیکی خاطرنشان کرد: تمام زمان های مرتبط نیز از شروع اعلام حادثه تا زمان پایان و بازگشت تیم ها به ایستگاه ها نیز به صورت دقیق در این سامانه ثبت و ضبط خواهد شد.
لازم به ذکر است که اقدامات لازم از جمله آموزش ساده ثبت اطلاعات در قالب اینفوگرافی نیز در دست تهیه می باشد و مشارکت شهروندان عزیز، نقش بسزایی در کاهش زمان رسیدن خودروها و افزایش سطح خدمات خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات