گرگان با 468 لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است

گرگان با 468 لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "قربان غلامی" افزود: جمعیت تحت پوشش این امور 614 هزار و 244 نفر است که از این میزان 435 هزار نفر در حوزه شهری و 162 هزار و 744 نفر در روستاها ساکن بوده و این کمبود آب چندین سال است که شهرستان گرگان را در بحث تامین آب شرب سالم دچار مشکل کرده است.
غلامی در ادامه تصریح کرد: در وضعیت فعلی که به واسطه بحران کرونا افزایش مصرف آب برای رعایت مسائل بهداشتی و مقابله با این ویروس را شاهد هستیم باید نهایت توجه را در صرفه‌جویی در مصرف آب داشته باشیم تا با شکست کرونا شاهد بحرانی دیگر در این استان نباشیم.
سرپرست امور آب و فاضلاب گرگان در ادامه افزود: منابع تامین آب شرب گرگان 155 حلقه چاه است که با ظرفیت یک هزار و 767 لیتر در ثانیه و ظرفیت تولید آبهای سطحی 51 لیتر در ثانیه است.
وی طول خطوط انتقال آب شهرستان گرگان را 435 کیلومتر و طول شبکه توزیع آب را 1325 کیلومتر عنوان کرد و افزود: حجم مخازن ذخیره آب 117 هزار و 470 متر مکعب، تعداد تصفیه‌خانه‌های آب شرب 2 باب و حداکثر مصرف روزانه آب را در 2286 لیتر در ثانیه و حداکثر تولید آب 1818 لیتر در ثانیه عنوان کرد.
غلامی در پایان از همه مشترکان (شهر و روستا) خواست با توجه به آغاز فصل گرما و با رعایت صرفه جویی در مصرف آب و کاهش مصارف غیر ضروری همکاران این امور را در خدمات رسانی مطلوب یاری کنند.
لازم به ذکر است، تعداد 196 هزار و 366 نفر در سطح شهر و روستاهای گرگان تحت پوشش امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان قرار دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات