اجرای عملیات آبخیزداری در استان زنجان

اجرای عملیات آبخیزداری در استان زنجان

http://bananews.ir/مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: با اجرای عملیات آبخیزداری در استان بیش از ۷۰میلیون تن خاک حفظ و ۹۰ میلیون متر مکعب آب کنترل می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) قدرت سعادتی با اعلام خبر فوق، افزود: حفظ و ذخیره‌سازی نزولات جوی، جلوگیری از افت سریع آب سفره‌های زیرزمینی، افزایش تولیدات کشاورزی، دامی و صنایع مرتبط و ایجاد اشتغال، فرآیند اجرای آبخیزداری است. وی با بیان اینکه، مقابله با خشکسالی، توسعه و بهبود کیفیت و کمیت آب‌های زیرزمینی در کنار بهبود و توسعه زیستگاه‌های جنگلی، مرتعی و پناهگاه‌های حیات وحش از دیگر پیامدهای عملیات آبخیزداری در استان است، بر لزوم توسعه حوضه‌های آبخیز در سطح استان تاکید کرد.

سعادتی با پرداختن به عملکرد حوضه آبخیز این اداره کل استان ابراز داشت: مجموعه آبخیزداری استان با انجام مطالعات و شناسایی حوضه‌های آن، انواع اقدامات مکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی را اجرا کرده که مهم‌ترین آنها پروژه‌های آبخوانداری و پخش سیلاب، احداث پارک‌های آبخیز، احداث سدهای خاکی، ساماندهی رودخانه‌ها و حفاظت از اراضی آنها، پروژه‌های بیولوژیکی و بیومکانیکی و اقدامات کنترل رواناب، سیل و رسوب در حوضه‌ها بوده است.

 

 

    نظرات