رژیم گیاه‌خواری بدن را مستعد ناتوانی و بیماری می‌کند

رژیم گیاه‌خواری بدن را مستعد ناتوانی و بیماری می‌کند

مهدی خوبی در گفتگوی زنده رادیویی #صبح_سیلک با بیان ویژگی‌های رژیم غذایی مناسب، تصریح کرد: اولین ویژگی رژیم غذایی مناسب این است که تامین کننده تمام مواد غذایی مورد نیاز بدن مثل پروتئین، چربی، ویتامین ها، آب مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری باشد.

وی با انتقاد از کسانی که رژیم های نادرست غذایی می‎گیرند، گفت: رژیم‎های غذایی تک خوری که در فضای شبکه های اجتماعی تبلیغ می شود آسیب‌زاست و افراد باید با رعایت اصل تنوع و تعادل در رژیم غذایی خود، تمام منابع مغذی مورد نیاز بدن را برای حفظ سلامتی مصرف کنند.

متخصص فیزیولوژی ورزشی ادامه داد: در ابتدای صبح بعد از بیدارشدن از خواب، سیستم ایمنی افراد به پایین ترین سطح خود می رسد، از این رو بدن نیازمند یک صبحانه کاملی است که مواد معدنی، قند، پروتئین ها، چربی و آب را برای حفظ سلامتی و شادابی تامین کند.

خوبی، بیش از حد غذا خوردن را به عنوان یکی از 12 عامل چاقی در افراد دانست و گفت: در لاغر شدن اهمیت رژیم غذایی بیش از ورزش کردن است، از این رو برای کاهش وزن باید رژیم غذایی مناسب گرفت و برای زیبالاغر شدن و رعایت تناسب اندام باید ورزش کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با ابراز نگرانی از عوارض ناخودآگاه پس از چاقی خاطرنشان کرد: لاغرشدن درست و اصولی باعث حفظ توانایی و تناسب اندام فرد می شود، اما نوع غیراصولی آن ضمن برهم زدن تناسب اندام و فرم بدن افراد، قدرت بدنی و توانایی انجام کار را می گیرد.

خوبی با اشاره به عوارض خانه نشینی افراد در دوران اوج شیوع ویروس کرونا یادآور شد: شرایط خانه‌نشینی به دلیل شیوع کرونا، باعث چاقی افراد از میزان 4 کیلوگرم تا گاهی 20 کیلوگرم شد و این به خاطر تغذیه بیش از حد و بی تحرکی ناشی از تماشای تلویزیون در خانه بود.

وی در پایان گفت: برای تغذیه باید یک رژیم غذایی متنوع انتخاب کنیم و برای تقویت بدن و مصون ماندن از ابتلا به بیماری هم باید ورزش کنیم، از این رو نتیجه تغذیه درست و ورزش باید کسب انرژی و حفظ سلامتی باشد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات