رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در جلسه شورا مطرح کرد

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در جلسه شورا مطرح کرد

ساماندهی چگونگی فروش میوه و نظارت بر تعیین قیمت آن ضرورت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند در جلسه شورا که با حضور اعضای اتحادیه میادین میوه و تره بار برگزار شد، نبود هماهنگی بین سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری بیرجند و اتحادیه میدان میوه و تره بار را مشکل اصلی در چگونگی توزیع میوه و قیمت گذاری آن در بیرجند اعلام کرد.

دکتر ابراهیم تقی زاده خواستار آن شد که با هماهنگی بین سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری و اتحایه میادین میوه و تره بار و با در نظر گرفتن منابع و دغدغه های مردم توزیع و قیمت گذاری میوه ساماندهی شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار بیرجند هم گفت: 53 بار فروش در میدان میوه وتره بار بیرجند فعالیت می کنند و در مجموع برای حداقل 700 نفر ایجاد شغل شده است و 170 واحد صنفی سطح دو در شهر وجود دارد که 70 تا 80 درصد آنها مجوز ندارند که بسیاری از آنها عمده فروش هستند.

حیدری افزود: در 36 نقطه شهر بیرجند فروش میوه انجام می شود، که تنها در بلوار شهدای عبادی هر روز حدود یکصد تن میوه به فروش می رسد و این امر کسبه را که همه هزینه های مربوط را پرداخت می کنند با رکود مواجه کرده است.

به گفته وی هیچ تولید کننده محصولات کشاورزی استان مستقر نمی باشد و تنها در دو ماه از سال تولیدات منطقه جوابگوی نیاز مردم است و بر اساس فاکتور خرید قیمت گذاری انجام می شود که در آن سود 20 تا 30 درصد لحاظ می شود که نوسانات قیمت در آن تاثیر گذار است.

دیگر اعضای شورا هم بر ضرورت احداث سرد خانه توسط شهرداری برای خرید میوه از تولید کننده و عرضه به بازار در زمان نیاز، نظارت بر تعیین قیمت ها توسط شهرداری، کاهش قدرت خرید مردم و... تاکید کردند و مقرر شد برای هماهنگی بیشتر جلسه ای توسط شهرداری با حضور اعضای اتحادیه میادین میوه وتره بار برگزار شود.

شهردار بیرجند هم با اعلام این که برای ساماندهی فروش میوه ، پنج جایگاه فروش در رفت و برگشت بلوار شهدای عبادی، میدان مصلی، 1500 واحدی ارتش و کنار میدان مجیدیه ایجاد می شود ،گفت: جایگاه میدان مصلی ایجاد شد و اطمینان می دهیم که این کار مشکلی برای فروش میوه در میدان میوه وتره بار به وجود نخواهد آورد.

به گفته مهندس جاوید با شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن چهارشنبه بازار به طور محدود به وانت ها اجازه داده شد در بعضی از نقاط شهر با توجه به مشکلاتی که برای آنها به وجود آمده بود،  اقدام به فروش میوه کنند که با ایجاد جایگاه های فروش میوه ،وانت بار ها از سطح شهر جمع آوری می شوند.

وی از اعلام آمادگی شهرداری برای برگزاری جلسه بررسی مشکلات موجود با حضور اعضای اتحادیه میوه وتره بار ، قیمت گذاری میوه شنبه هرهفته و اعلام قیمت اجناس در ورودی روز بازار ها خبر داد و خاطر نشان کرد براساس گزارش همکاران ما قیمت میوه در بیرجند نسبت به شهرهای دیگر گران تر است و در صورت نیاز سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده های کشاورزی شهرداری هر هفته گزارشی در این خصوص به شورا ارائه کند.

در ادامه این جلسه اعضای شورا با پیشنهاد دکتر حسین زنگویی پژوهشگر ادبیات و فرهنگ عامه، مبنی بر تعیین قطعه مفاخر در بهشت متقین موافقت کردند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر بیرجند

    منبع خبر

    شورای شهر بیرجند

    شورای شهر بیرجند یک شورای شهر در شهر بیرجند می باشد

      نظرات