هم افزایی و همفکری برای کارهای عام المنفعه هدف شورای «خیرین شهریار»/  ...

هم افزایی و همفکری برای کارهای عام المنفعه هدف شورای «خیرین شهریار»/ ...

هم افزایی و همفکری برای کارهای عام المنفعه هدف شورای «خیرین شهریار»/ مدیریت شهری زیرساخت های لازم را برای کارهای عام المنفعه آماده خواهد کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی، صبح امروز در نشست «خیرین شهریار» که با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر، معاونان مالی و پشتیبانی، برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی، خدمات شهری و اجتماعی فرهنگی شهردار و همچنین جمعی از خیرین شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خوشحالیم که امروز در حضور جمعی از خیرین و نیکوکاران هستیم و می توانیم درباره موضوعی که جزو سه یا چهار موضوع اصلی فعلی شهر و جامعه تلقی می شود، صحبت کنیم.
وی افزود: باید زیرساخت هایی را برای ارائه خدمات عام المنفعه اجتماعی در شهر، با جلب مشارکت خیرین ایجاد کنیم، بر این اساس شورای شهر طرحی را برای ایجاد نهادی تحت عنوان «خیرین شهریار» با الگو گرفتن از تجربیات اقدامات خیرخواهانه تصویب کرده است.
شهردار مشهد، با بیان این که تاکنون جلساتی در این راستا برگزار و موضوعات برای تشکیل شورا و ستاد «خیرین شهریار» پیگیری شده است، بیان کرد: یکی از موضوعاتی که از ابتدای کار مورد نظر ما بوده و رفته رفته بر ضرورت آن افزوده شده است، که جمعی از خود خیرین بتوانند دور هم جمع شده و برای ایجاد یک زیر ساخت واحد جهت خدمات عام المنفع به شهر و جامعه تصمیم بگیرند.
کلائی خاطرنشان کرد: همچنین مدیریت شهری هیچگونه مداخله مستقیم نداشته نداشته باشد و تنها به دنبال ایجاد زیرساخت های لازم برای مجموعه افرادی که از خدمات عام المنفع در این شهر پشتیبانی می کنند، باشیم و حمایت های لازم و یا ایجاد صرفه های ناشی از مقیاس فعالیتی را برای آن ها مهیا کنیم .
وی با تاکید بر این که با این رویکرد درخدمت خیرین هستیم، اضافه کرد: شورای «خیرین شهریار» را به عنوان نمایندگان و نخبگانی که در موضوعات عام المنفعه مشهد فعالیت دارند، به ویژه در زمان کنونی که نیاز به انسجام و کار متمرکز اثر بخش داریم، حمایت خواهیم کرد.
شهردار مشهد گفت: امیدواریم این شورا بتواند هم در سیاست گذاری و هم در تعیین خط مشی اقدامات عام المنفع، برای شهر اثر گذار باشد.
شهردار مشهد اضافه کرد: ما روی این نکته تاکید داریم که اعضای شورای "خیرین شهریار"فعالیت و تلاش های خاص خود را درامور خیر و عام المنفعه دارند، منتها آن چیز که این جمع با آن هدف تشکیل شده است ایجاد هم افزایی و قرار گرفتن انرژی ها وتوانمندی های مختلف درکنار یکدیگر،ضمن حفظ استقلال است.
وی افزود: همچنین پرهیز از انجام کارهای موازی و اثر بخش تر کردن اقدامات خیرخواهانه و عام المنفعه از دیگر اهداف شورای "خیرین شهریار"است که برآن تاکید خواهد شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات