اجرای پروژه 38 هکتاری شهر لار نیاز به مشارکت سرمایه گذاران دارد

اجرای پروژه 38 هکتاری شهر لار نیاز به مشارکت سرمایه گذاران دارد

باتوجه به درخواست نشریه میلادلارستان مبنی بر تعیین وضعیت پروژه گردشگری اقتصادی ۳۸ هکتاری در ورودی شهر لار، مهندس سید عبدالمهدی میرپور رئیس شورای اسلامی شهر لار؛ از عدم وجود نقدینگی و سرمایه لازم مهمترین عامل در عدم اجرای این پروژه بزرگ در منطقه می داند.
رئیس شورای شهر لار تصریح کرد؛ در بهار ۱۳۹۷، شهرداری لار، طی قراردادی نسبت به تهیه طرح مجتمع گردشگری لارستان، اقدام نمود. این پروژه ی عظیم در اراضی ۳۸ هکتاری شهرداری واقع در ورودی شهر لار در پی ایجاد مجموعه ای بود که علاوه بر تامین نیازهای عاجل مسافران عبوری، فضایی را برای گذران اوقات فراغت فراهم آورد. به این منظور فضاهایی برای مقاصدی نظیر نمایشگاه، مسیر ویژه پیاده و دوچرخه، بوستان و سالن چندمنظوره، مجموعه تفریحی و شهربازی و.. در نظر گرفته شد.
متاسفانه در سال های گذشته قراردادهای بسیاری بسته شده و طرح های بسیاری نیز تهیه شده اند و به دلیل وجود موانع گوناگون، از جمله محدودیت های مالی بخش بسیاری از این طرح ها روی کاغذ باقی مانده اند.
باتوجه به اینکه این قرارداد طراحی نیز در سال اول شورا منعقد گردید. در طرح پیشنهادی، به منظور افزایش تحقق پذیری  پروژه، بخش های گوناگون آن از لحاظ زمان بندی اجرا فازبندی شد ؛ چرا که به دلیل وسعت پروژه، شهرداری لار به تنهایی قادر به تامین منابع مالی جهت اجرای آن نبود. فازهای اولیه که بخش هایی نظیر مجتمع خدمات بین راهی، شبکه راه ها و جایگاه سوخت را در بر میگرفتند، به این منظور در اولویت قرارگرفتند که ضمن افزایش رونق اراضی این بخش از شهر و جلب توجه سرمایه گذاران به آن، درآمد پایداری را برای شهرداری به ارمغان بیاورند . بدیهی است وجود یک جایگاه سوخت در زمینی با موقعیت این طرح، مسافران زیادی را به خود جذب میکرد و درآمد زیادی را برای شهر لار به ارمغان می آورد .
از آن زمان تلاش های بسیاری جهت جذب سرمایه گذاران برای اجرای پروژه ی مزبور انجام پذیرفته است چرا که شهرداری لار، نقدینگی لازم برای اجرای این پروژه را ندارد. با آنهمه امیدواریم با همکاری آقای محبی که خود آغازگر این طرح و از مدیران نفتی استان بوده اند، در مهلت باقی مانده ی این شورا، دست کم مجوز پمپ بنزین در این مجموعه اخذ شود. گفتنی است شورای اسلامی شهر لار، از تمامی سرمایه گذاران برای مشارکت در اجرای این پروژه و فازهای مختلف آن، دعوت به عمل می آورد .
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر لار

    منبع خبر

    شورای شهر لار

    شورای شهر لار یک شورای شهر در شهر لارستان می باشد

      نظرات