شهرداری باید به کمک همه موثرین زیرساخت های اقتصادی در شاهرود را جهت ایفای نقش ویژه در تبادلات  کالایی اینده آماده کند

شهرداری باید به کمک همه موثرین زیرساخت های اقتصادی در شاهرود را جهت ایفای نقش ویژه در تبادلات کالایی اینده آماده کند


به گزارش روابط عمومی مدیریت شهری شاهرود، علیرضا حاجی محمدعلی در نشست با جمعی از فعالان صنایع بزرگ شهرستان، شاهرود را یکی از چهارراه های اساسی مبادلات اقتصادی کشور در چند سال آینده دانست و اظهار داشت: بخشی از نیاز های کشور از سوی کشور های اوراسیا وشمالی ایران که اقتصادهای کلان دارند تأمین می شود.
وی با اشاره به پیگیری پروژه بزرگ و بین المللی راه آهن گرگان-گنبد-آزادشهر-شاهرود توسط نمایندگان پیشین شاهرود و گلستان و تصویب این طرح، ابراز کرد: تبادلات کشورهای اوراسیا از طریق جاده ابریشم قدیم و جاده ترانزیتی فعلی که در حال شکل گیری است انجام می شود.
حاجی محمد علی ادامه داد: کالاهای چین از طریق ریلی پس از 14 روز به اینچه برون گرگان می رسد و یک روز هم تا شاهرود یعنی 15 روز بیشتر زمان نمی برد تا به دنیای اقتصاد چین متصل شویم.
وی با طرح این پرسش که اگر قرار است شاهرود همچین نقشی را بازی کند و کریدور تبادلات اقتصادی شود، آیا ما توان میزبانی و فراهم کردن همچین بستری را داریم، افزود: شاهرود منطقه ای تفرجگاهی و خوش آب و هواست اما قرار است این شهرستان میزبان ترانزیتی و همایش های بین المللی هم باشد.
شهردار شاهرود با اشاره به اختصاص 30 هکتار زمین به شهرداری برای ایجاد پارکینگ خودروهای سنگین در شرق شاهرود، تصریح کرد:این کار به معنای بستر سازی است و زیرساخت هایی نیز برای گردشگری باید ایجاد شود که مکمل بحث اقتصادی است.
وی از ارائه پیشنهاد برای آغاز ایجاد بندر خشک در شاهرود، بیان کرد: بندر خشک به معنای دیگری از منطقه ویژه است. حاجی محمدعلی با تأکید بر اینکه شهر باید ظرفیت پذیرش جمعیت بیشتر ناشی از فعالیت های اقتصادی را داشته باشد، افزود: پروژهای تعریف شده در دو بخش زیر ساختی و جذب گردشگر است. شهردار شاهرود در ادامه بیان کرد: در طرح جدید و توسعه جاده سلامتی در ضلع غرب آبشار به طول سه کیلومتر در نظر گرفته شد که ارتباط بین دو کوه توسط یک پل بهم متصل خواهد شد که در حال طراحی است . پروژهای گردشگری دیگر از جمله باغ راه و دیگر پروژها نیز در همین راستا در حال طراحی است.
وی در پایان به نقش صاحبان صنایع مادر و استراتژیک اشاره کرد و اظهار داشت کارخانه های تولید فولاد و سیمان و کابل مغان و سفال شاهرود که دامنه نفوذ صادرات محصولات آنها از مرزهای کشور فراتر رفته است باعث افتخار مردم و مسئولان استان بویژه شاهرود می باشد و مدیریت شهری مایل به آغاز همکاری جدی با تولید کنندگان مذکور بوده و این اولین دیدار مسئولان شهری بعد از 30 سال با چهار مدیر عامل محترم دور یک میز است.
شهردار شاهرود جهت حمایت از تولیدات کارخانه های مذکور بر الزام خرید شهرداری و پیمانکاران طرف قرارداد در سال جهش تولید خبر داد.
سید مصطفی طباطبایی رئیس شورای شهر در ادامه این نشست که با حضور مهندس بازوی مدیر عامل کارخانه سیمان، مهندس ابراهیمیان مدیرعامل کارخانه کابل مغان، مهندس جامعی مدیر عامل کارخانه سفال شاهرود، مهندس حسنی مدیر عامل کارخانه فولاد شاهرود تشکیل شده گفت: برای نخستین بار تفاهمنامه_ای ما بین صنایع بزرگ و فعالان اقتصادی شهرستان با شهرداری منعقد شد.
وی با بیان اینکه چهارشرکت بزرگ شاهرود که در حوزه اشتغال، اقتصاد و آسیب های اجتماعی اقدامات ارزنده ای را انجام دادند تا محصولاتی را با برند شاهرود به نقاط مختلف کشور ارسال کنند، گفت: استفاده از ظرفیت ها و تولیدات بومی خط قرمز ما است چرا که شهرستان شاهرود در مقایسه با دیگر شهرهای استان در حوزه صنعت به برکت این شرکت ها اقدامات بزرگی انجام داده است.
رییس شورای شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نگاه ویژه ایشان به اقتصاد مقاومتی و استفاده از محصولات بومی افزود: مدیریت شهری شاهرود سعی دارد بیانات حضرت آقا را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و به عنوان شروع کار، تفاهمنامه ای با این چهار شرکت منعقد کند.
طباطبایی دو ویژگی مهم این تفاهم نامه را استقبال از محصولات بومی و ارتقا توسعه شهری دانست و تصریح کرد: هر چند که این شرکت ها به دلیل توانمند بودن در تولید و صادرات، نیازی به خرید شهرداری ندارند. اما به دلیل ارق و حساسیتی که نسبت به ارتقا توسعه شهری دارند، نهایت همکاری را با این سازمان داشته و امیدواریم در تحقق این راستا دیگر نهادها و سازمان ها از این عمل شایسته الگو گیری کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر شاهرود در ادامه خاطر نشان کرد: همه ی ما موظفیم تا برای خرید لوازم مورد نیاز پروژه ها حتی یک شاخه میلگرد را از صنایع بومی تهیه کنیم.
وی نوید بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری را داد و ابراز کرد: سالانه بابت اجرای پروژه ها و اقدامات شهرداری از خرد تا کلان بیش از 15 هزار تن سیمان 2 هزارتن میلگرد حدود 10 هزار متر کابل با ابعاد مختلف و مقدار زیادی آجر نیاز داریم و به عنوان نادر ترین اقدامات مدیریت شهری در اجرای تقاطع غیر هم سطح (پل رو گذر) 2 آیتم اصلی که تهیه بتن و میلگرد می باشد را از اسناد مناقصه حذف و تهیه آن را به عهده شهرداری که صرفا از صنایع بومی استفاده شود و اجرای کار را به عهده پیمان کار میگذاریم .
در پایان این مراسم مدیران شرکت های مذکور ابراز خرسندی از این اتفاق نادر و اینکه تا کنون همه ی سازمان ها برای تهیه مایحتاج خود به شهر های دیگر مراجعه و اشتغال برای شهرستان های دیگر ایجاد می‌کردند گفتند: انتظار داریم اولین بهره برداران ما شهروندان شاهرودی باشند و دیگر شاهد مراجعه سازمان ها و نهاد ها به دیگر شهرها نباشیم چرا که ما این جلسه را به فال نیک گرفته و در راستای خدمت به مردم آمادگی داریم تا محصول مورد نیاز ارگان های دولتی را با قیمت مناسب در اختیار آنها قرار دهیم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شاهرود

    منبع خبر

    شهرداری شاهرود

    شهرداری شاهرود یک شهرداری در شهر شاهرود می باشد

      نظرات