سد "تالوار" زنجان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

سد "تالوار" زنجان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "اسماعیل افشاری" با بیان اینکه سد تالوار از سال 92 آبگیری شده است، اظهار داشت: در طول این چند سال به دلیل خشکسالی حجم آب پشت این سد ناچیز بوده ولی در بارندگی‌های اخیر بعد از سال 98 خوشبختانه حجم قابل توجهی آب در پشت سد ذخیره شده که این ورودی آب مطلوب بوده و امیدواریم این موضوع باعث برنامه‌ریزی منظم برای اتمام کامل پروژه و افتتاح آن شود.
وی همچنین به مجوزهای استفاده از آب سد تالوار در بخش شرب و صنعت اشاره کرد و افزود: از سد تالوار برای حقابه‌های پایین دست و رهاسازی جهت مصارف زیست محیطی استفاده خواهد شد و این موضوع در دستور کار وزارت نیرو نیز قرار دارد.
افشاری، به تشریح سیمای کلی سدهای استان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر میزان حجم مخزن سد تهم 65 میلیون و 200 هزار متر مکعب است و از اول مهر پارسال تا به امروز حجم مخزن سد تهم نسبت به سال قبل یک درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه مخزن سد گلابر بیش از 73 درصد آب دارد، ادامه داد: این میزان در مدت مشابه سال قبل 63 درصد بوده که نشان از افزایش 10 درصدی آب موجود در آن است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، به حجم آب سد کینه ورس اشاره کرد و گفت: این سد 97 درصد پر بوده و حدود 15 میلیون و 600 هزار متر مکعب آب پشت آن است.
افشاری گفت: سد تالوار که در 50 کیلومتری شهر بیجار و در بخش چنگ الماس این شهرستان احداث شده از نوع خاکی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی است که طول تاج آن 529 متر و ارتفاع سد از پی 88 متر است، پیش بینی گنجایش مخزن آن 500 میلیون متر مکعب است و در حال حاضر 25 درصد حجم سد تالوار نیز پر است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات