هشدار آبفای البرز برای صرفه‌جویی در مصرف آب

هشدار آبفای البرز برای صرفه‌جویی در مصرف آب

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، "ذوالفقار مهدی‌زاده" مدیرعامل آبفای استان البرز با بیان این مطلب گفت: گرم شدن هوا، راه‌اندازی کولرهای آبی و رعایت توصیه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، برای شستن دست‌ها از یک‌سو و محدودیت منابع آبی استان از سوی دیگر موجب شد تا در هفته نخست خرداد امسال حجم مصرف آب شرب به 4 میلیون و 420 هزار متر مکعب برسد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 12 درصد افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: بر اساس توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا، به‌طور میانگین در هر بار شستن دست‌ها 6 لیتر آب مصرف می‌شود که اگر هر فرد به‌طور میانگین 10 بار در شبانه‌روز مبادرت به انجام این کار نماید بیش از 60 لیتر به سرانه مصرف آب استان اضافه می‌شود. این درحالی است که با گرم شدن هوا و راه‌اندازی کولرهای آبی نیز حدود 500 لیتر درشبانه روز به حجم مصرفی آب افزوده شده که مجموع این مصارف در سطحی گسترده، حجم بار مصرفی بالایی را به شبکه ذخیره و توزیع آب شرب وارد می‌کند.
مدیرعامل آبفای البرز خاطرنشان کرد: کوتاه کردن زمان استحمام، بستن شیر آب هنگام کف مالی دست‌ها، سرکشی به کولرها و تنظیم شناور آنها و اطمینان از سالم بودن شیلنگ کولر، پرهیز از شست وشوی حیاط و خودرو، آبیاری فضای سبز در هنگام شب یا صبح زود و پرهیز از غرقابی کردن باغچه در کاهش مصرف تاثیر بسزایی خواهد داشت.
وی افزود: در شرایط فعلی قطعی آب به‌طور گسترده و عمومی نداریم، اما در بعضی مناطق همچون گلشهر و مهرشهر در روز جمعه با افزایش شدید مصرف مواجه بودیم که منجر به افت فشار بخصوص در طبقات بالای ساختمان‌ها شده بود.
مهدی‌زاده از مشترکان آبفای البرز خواست به هیچ عنوان از نصب پمپ مستقیم روی شبکه استفاده نکنند و حتما بعد از کنتور یک مخزن ذخیره آب به ازای هر خانوار 250 لیتر و سپس یک پمپ تعبیه شود تا آب به راحتی در طبقات بالای ساختمان جریان یابد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات