دیدار مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی...

دیدار مدیرعامل شرکت آبفای خراسان شمالی...

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب استان خراسان شمالی، در این دیدار مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه حدود ٧٠٠ روستا تحت پوشش خدمات این شرکت می باشند؛ گفت: از این تعداد روستا حدود ٣٠٠  روستا دارای تنش آبی هستند که ۷۱ روستای از این تعداد در شهرستان اسفراین قرار دارند.

ساقی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های فاضلاب این شهرستان گفت : هم اکنون طرح فاضلاب اسفراین بیش از ٩٠  درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شهر پیشرو در مقوله فاضلاب سطح استان است.

ساقی با اشاره به برنامه تأمین آب روستاها از سد اینگونه بیان نمود : در صورت رفع مشکل فنی موجود در سد بیدواز و امکان تحویل گیری تمام ظرفیت تخصیص آب شرب  از این سد، به تدریج روستاهای مذکور از آب سد برخوردار خواهند شد لازم به ذکر است تامین آب این روستاها در حال حاضر از منابع آب زیرزمینی انجام می‌شود که بدلیل رسوب گذار بودن و کاهش قطر مفید لوله، این منابع در فصول گرم سال بخشی از روستاهای انتهایی خطوط انتقال با مشکل تأمین مواجه می‌شوند.

وی افزود:  برنامه سال جاری  این شرکت، حل مشکل آب ۴۲ روستا در سطح استان است  که حدود نیمی  از این روستاها در شهرستان اسفراین قرار دارند .

ساقی درباره ارتقاء سطح خدمات پس از یکپارچه سازی گفت : یکی از مزایای یکپارچه سازی، استفاده از پتانسیل شهرها برای رفع مشکل کمبود آب شرب در روستاهای اطراف آن ها است و ما در شهرستان اسفراین این برنامه‌ را برای ارتقاء سطح خدمات به روستانشینان عزیز در حال انجام داریم .

مدیرعامل آبفای  استان خراسان شمالی، در مورد برنامه بلند مدت تأمین آب شرب، گفت : در برنامه ریزی های انجام شده این شرکت در حوزه شهری و قبل از یکپارچه سازی با افق سال ١۴٣٠ به ازای هر مشترک  یک متر مکعب مخزن در نظر گرفته شده بود که پس یکپارچه شدن برنامه ریزی مشابه برای روستاهای استان در حال انجام است. بدیهی است برنامه ها و رفع مشکلات زیرساختی موجود با حمایت نمایندگان محترم مجلس، و دستگاه های ذیربط محقق خواهد شد.

ساقی با بیان اینکه استان خراسان شمالی،  روستامحور است و شرکت ابفا آمادگی  تامین آب شرب دام را به شرط آنکه تخصیص آن توسط آب منطقه ای در نظرگرفته شده وتامین اعتبار لازم در نظر گرفته شود، دارد و  از نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی درخواست نمود تا در سطح کلان این موضوع بررسی و پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت های آبفا خودگردان بوده و  به ازای هر متر مکعب آبی که تولید می شود، مبلغ بیش ازهزار تومان  متضرر می گردد،گفت: فلسفه ی وجودی شرکت های آبفا، با وجود همه تنگناهای مالی،  تامین و توزیع آب شرب با کیفیت مطلوب  می باشد و در این مدت کوتاه بعد از یکپارچه سازی، برنامه ریزی جامعی در حال انجام است که مشترکین این شرکت چه در سطح شهر و چه روستا دغدغه کمبود آب شرب نداشته باشند.

حسین پور، نماینده مردم شهرستان اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات کارکنان شرکت آبفا، گفت:

نگرانی بنده از یکپارچه سازی آبفای شهری و روستایی وبا توجه به شیوع بیماری کرونا این است که مردم روستاهایی که مشکل تامین آب دارند آسیب ببینند.

با توجه به افزایش مصرف آب شرب در فصل تابستان،  کمبود آب شرب خواهیم داشت و شرکت آبفا باید حداقل ها را فراهم نماید تا این مشکل مرتفع گردد و بسیاری از کارها نیاز به اعتبار ندارد و نیازمند مدیریت مصرف آب از جمله کنترل مصارف غیر شرب ورفع نواقص موجود در تاسیسات می باشد.

وی با اشاره به مصرف بالای آب  دام ها در روستاها، گفت: برای تامین آب شرب به این دام ها نیز در سطح کلان پیگیری‌هایی را خواهیم داشت و با وزارت نیرو  و همچنین جهاد کشاورزی موضوع را مطرح خواهیم کرد، شرکت ابفا نیز راه حل های کوتاه مدت را جهت رفع کمبود آب شرب در روستاها در نظر بگیرد هر چند برنامه های بلند مدت و زیرساختی آبفا رضایت بخش است.

نماینده اسفراین در خصوص وضعیت آبدارها در روستاها گفت:در مراجعه ای که به روستاها داشته ام برخی از آبدار های منطقه از عدم دریافت حقوق و دستمزد در یکسال گذشته  اظهار نارضایتی نمودندکه این نارضایتی می‌تواند تشدید کننده مشکل و موثر در سطح خدمات آبفا در روستاها باشد و باید به نحو مقتضی مرتفع گردد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی

    شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی یک شرکت در شهر بجنورد می باشد

      نظرات