باید هویت شهر آرمانی و غیر خاکستری برای کلانشهر مشهد تعریف کنیم

باید هویت شهر آرمانی و غیر خاکستری برای کلانشهر مشهد تعریف کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس طی سخنانی اظهار داشت: وقت آن رسیده که بدنبال تعریف هویت شهر آرمانی و غیر خاکستری برای کلانشهر مشهد باشیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، با بیان اینکه توسعه صنایع در اطراف مشهد با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، گفت: حضور اعضای توانمند و دارای دغدغه برای ارتقاء شاخص های محیط زیستی در شورای شهر مشهد و مردمی دوستدار طبیعت شرایط را برای توسعه زیر ساختهای پیشرفت شهری منطبق با اصول توسعه پایدار فراهم کرده است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به بحران های زیست محیطی کلانشهر مشهد گفت: نگاه متعالی شورای اسلامی شهر به موضوع محیط زیست به یاری مدیران شهری و استانی آمده است و این هم افزایی اقدامات امید بخشی را در مدیریت موثر پسماندها، ساماندهی فاضلاب ها و کاهش  آلودگی هوا  و... به دنبال داشته است.

همتی همچنین با اشاره به ضرورت تسریع در بکارگیری سامانه حمل و نقل سبز در جابجایی مسافران شهری با توجه به زیر ساختهای مناسب کلانشهر مشهد و حرکت به سمت پایه ریزی اشتغال سبز در راستای سیاست جایگزینی بازیافت با دفن پسماند اشاره کرد و افزود : انتقال واحدهای آبکاری به شهرک صنعتی کلات ،حذف سوخت مازوت از نیروگاه ها ،ساماندهی رودخانه حفاظت شده کشف رود، بازچرخانی و استفاده از ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهری برای آبیاری به جای استفاده از آب شرب ،تدوین سیاهه انتشار آلودگی هوا و ... تنها برخی از اقدامات محیط زیستی در استان است که با هماهنگی بین بخشی و خرد جمعی به بار نشسته است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز طی سخنانی ضمن اشاره به ضرورت حفظ محیط زیست و توسعه پایدار شهری ضمن تبریک هفته محیط زیست گفت: توجه به اصول توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در کلانشهر مشهد در دستور کار بوده است.

حمید رضا موحدی زاده ضمن اشاره به اینکه سرانه فضای سبز در دنیا ۲۵مترمربع به ازای هر شهروند گفت:طبق آمار، کلانشهر مشهد این رقم را  به ۱۶متر مربع رسانده و  نسبت به سایر کلانشهر ها وضعیت مطلوبی دارد.

وی اقدامات شهرداری مشهد در خصوص حفظ محیط زیست را آگاهانه برشمرد و ادامه داد:توسعه زیر ساخت‌های دوچرخه سواری، شبکه خط قطار شهری، توسعه کمربند سبزی و... از جمله اقدامات ارزشمندی بوده که در مشهد از اولویت اجرایی برخوردار بوده است.

وی حفظ سلامت طبیعت و محیط زیست را یک امر مهم همگانی  برشمرد و گفت :دریافت ۲۴۰ مورد گزارش آتش سوزی از ابتدای سال تاکنون که برخی متاثر از خطاهای انسانی بوده است نگران کننده است و توجه بیشتری میطلبد.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات