کلانتر باغی در احیای فضاهای سبز و توسعه آن نقش مهمی دارد

کلانتر باغی در احیای فضاهای سبز و توسعه آن نقش مهمی دارد

به گزارش شهریار، محمدرضا پور محمدی در جریان بازدید از اجرای پروژه کلانتر باغی (پارک سلامت) اجرای این پارک را در احیاء فضاهای سبز و توسعه آن مهم دانست.

پور محمدی بیان کرد: فضای سبز شهری به عنوان بخش جاندار محیط شهری مکمل بخش بی‌جان شهر، یعنی ساختار کالبدی شهر است. امروزه پزشکان و جامعه شناسان بر این باورند که فضاهای سبز و پارک ها علاوه بر تامین بهداشت جو و محیط مکان‌های مسکونی نقش مثبتی در سلامت شهروندان برعهده دارد که از مهمترین تأثیرات آن می‌توان به بالا بردن کیفیت زندگی، آرامش روحی، گذران اوقات فراغت و ایجاد شور و نشاط اجتماعی اشاره کرد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: پایداری شهری، بازدهی روانی اجتماعی و اکولوژیکی از دیگر آثار اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی و پارک‌های محله‌ای است و این فضاها هم از دیدگاه تامین نیازهای زیستی شهرنشینان و هم از نظر تامین فضاهای فراغتی و بستر ارتباط و تعامل اجتماعی آن جایگاهی درخور اهمیت دارد.

وی گفت: اجرای چنین پروژه هائی جای تقدیر داشته و شهرداری در این خصوص گام های موثری برداشته است و پروژه کلانتر باغی( پارک سلامت) یکی از این پروژه های تاثیر گذاردر سطح منطقه یک خواهد بود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات